Nem is olyan régen,
március elején
indult egy egészen rulZ játék a hálón,
az a neve, hogy Hódító. Stratégiai,
magyar,
és a közelmúlt legaddiktívebb és
legidőrablóbb
elfoglaltsága. Állat.
Március 1., hétfő, akkor
kezdődött
ez a remek észbontás, még én sem tudtam
róla,
szóval nagyjából senki se, nem mintha olyan félelmetesen
jól lennék informálva, de egy ilyesminek meglehetősen gyorsan megy
híre egy internettel foglalkozó irodában.
Kedd, a regisztráció napja, rá kettővel a
home.netscape már csak hébe-hóba mutatta
magát.
A hodito.netlap.hu első győzelme.
A játék meglehetősen egyszerű, rövid
regisztráció
után egyből nyakunkba zuhan kétszáz
hektárnyi
föld, 100 000 arany, sereg ember,
néhány
épület. Hetvenkétórányi
védelem
után pedig hozzávetőlegesen ötezer
ellenséges
ország; ők erre vártak. Hogy
rádvessék
magukat, kifosszák tornyaidat, felgyújtsák
tanyáidat,
meggyalázzák férfiaidat és
lemészárolják
nőeidet. Kedves játék. Mondom, lehet szeretni.
Persze, nem mind az ötezer akarja ezt tenni,
nagy részük még csak
arról
sem tud, hogy valahol a Hódító
kiberterében
létrejött egy újabb ország. Ez az egyik
esélye
az éppen öntudatára ébredt törpeállamnak; nem sok. Úgyhogy a
rendszer
urának (Benő Attila) ki kellett találnia
valamit,
így született a már említett 72
napos/órás
inkubációs időtartam, amit mindenki kedve szerint
úgy használ ahogyan csak akar,
növeszthet hadsereget, vagy
varázslókat, tolvajokat,
támadni viszont,
azt
nem tud. Viszont megvan az a helyzeti előnye, hogy mások
sem rabolhatják le.
Léteznek szerződések, egy
rakás,
támadási meg védelmi, továbbá
elhárítási
szövetség, valamint kutatási. Így lehet
erős társaságokat létrehozni, az
internacionalitás jegyében, olyanokat, mint a
TIZENKETTEK, vagy az EGÉSZ
(Első
Gazdasági ÉrdekSZövetség), esetleg a TENZOR. Utána
halál
meg vízözön az ellenségekre, ihajj csuhajj.
Azért nem ennyire felhőtelen ez dolog,a játék
csak lassan heveri
ki gyermekbetegségeit, tanulságos látogatni az első napok
fórumjait. Azóta a technikai porblémák azóta jobbára megoldódtak,
úgyhogy
csak a szövetségek anyáznak egymásra hangosan, meg ilyenek.
Mulatságos.
Továbbra is meglehetősen
komoly utánajárást igényel kideríteni,
hogy
hol laknak és mit esznek, egyáltalán esznek
és laknak-e a varázslók, a tolvajok, meg hogy
miért
vannak olyan országok akik megtámadnak, de
nem
léteznek, legalábbis olybá tűnik, amikor
megtorolni
szottyanna kedv. Továbbá gond van azzal, hogy mik is
azok
a kórházak, mer' elvileg a
katonák
halálozását csökkentik, de azok a harcokban nem hullanak, ez egyébként
őnmagéban is érdekes. Nincsen a lakosság
szaporodási
kedvét növelő intézmény, sőt,
kocsma
se'. Kocsmák nélkül a nemzet félkarú óriás, ugye.
A baj igazándiból nem ezzel van, sőt, tulajdonképpen nincs is
egyáltalán, csak annyi, hogy az országunkat napjában legalább
háromszor tisztába kell tenni, lerázni az előnytelen rokonszenvezőket,
megtorolni az erőtlen támadásokat, odaperkelni az erőseknek.
Mint a valoságban...
zs88
|
iNteRNeTTo.sopron: Régebben ti a NetStartnál
dolgoztatok.
Mi volt az oka a váltásnak?
Benő Attila: Személyes és szakmai okok
miatt jobbnak láttam eljönni az isys-től, és
a szerencsére pont akkor futottam össze a Netlaposokkal,
ahol
"szabad kezet" kaptunk az ilyen jellegő
kezdeményezésekhez.
I.S:A Hódító interakt0v
stratégiai
játéknak hirdeti magát, méghozzá
elsőnek.
Létezik már hasonló dolog, vagy ez teljesen
új
ötlet?
B.A.: A világon létezik sok hasonló
játék,
nem is titkolt tények, hogy az alapokat innen szedegettük
össze.
Több tucat nemzetközi játékot
kipróbáltunk,
igyekeztünk valami olyasmit összeáll0tani, ami
játszható,
izgalmas, es megnyeri a magyar közönséget.
Magyar nyelvű játékok közül ez az
első.
Hogy mennyire sikerült olyat csinálni, ami itt
megállja
a helyét? Az első két hét után erre
azt tudom mondani, hogy JÁTÉKILAG sikerült,
etikailag
nem. Ez alatt azt értem, hogy mig máshol -
külföldön
- azért a szabályokat betartják, ez nálunk
nagyon sok embernél nem letéző fogalom. Ezzel a
fair
játékosok kedvét veszi el a
játéktól.
Éppen ezért már most, az első
hónap
vége előtt egy elég nagy változás
lesz
a játékban. Új dolgokat teszünk be, hogy
érdekesebb
legyen, ne ennyire csak a háborúra, a harcra legyen
kieleződve,
es egy kicsit jobban automatizaljuk a multik
szűrését,
azokét, akik az általuk elfogadott
szabályokkal ellentétben nem egy, hanem több
országgal
játszanak
egyidejűleg.
I.S:Az első napokban nagyon sokan
regisztráltatták
magukat, vagyis a játék sikeresnek latszott. Vajon
meddig
fog tartani a láz, illetve mit hoz a jövő?
B.A.: A "láz" egyelőre még tart, a
jelentkezések
folyamatosak. A fent említett probléma miatt egy
páran
itthagytak már a játekot, de rajtuk is nagy
segitség
lesz az újítások bevezetése. Mivel
elég
nagy újitásokról van szó,
valószinűleg a mostanival párhuzamosan fogjuk
indítani,
és egyidejűleg két játék is futni
fog,
a mostani, és az új.
I.S: Hogyan tudtok védekezni a multik ellen?
B.A.: Jelenleg erre technikai módszer nincs, csak a
panaszok
alapján cselekszünk valamit, természetesen
akkor,
ha a panasznak megfelelő alapja van.
Az új változatban a szövetségek egy
kicsit
máshogy fognak működni, de ez majd a 2.0-ban
úgyis
kiderül
mindenkinek. :)
I.S:Volt egy olyan elképzelés, hogy a
támogatók
oldalainak megtekintése esetén bónuszpontokat
kapnak
a játékosok, ami viszont az amúgy is
meglehetősen
gyenge lábakon álló
esélyegyenlőséget
végképp hazavágná...
B.A.: Ez egyáltalán nem így van. Ez a
bónusz
naponta egyszer lesz igénybevehető. Aki akarja,
igénybe
veszi, kap érte pénzt, aki nem akarja, az nem
nézi
meg soha azt az oldalt. Ez az egyenlőségeken, vagy
egyenlőtlenségeken
semmit sem változtat.
I.S: Mikorra várható, és mit fog tudni
a Hódito v2.0?
B.A.: A 2.0 előtt lesz egy 1.1-es javított
változat,
amit már ugyan 2.0-nak terveztünk, mert az alapjai
(program
terén, nem működés terén!) teljesen
át
lesznek írva. Erre a rengeteg felmerülő ötlet
és
bővítés miatt van szükség. Az
új
alapokon a bővithetőség százszorosa lesz a
mostaninak. Ez lesz tehát az 1.1-es verzió, és a
felmerült
ötletek, újítások bekerültével
kezdi el majd tesztüzemet néhány napig a 2.0.
Időbelileg
meg nem tudni pontosan, hogy ez mikor lesz, egy, max két
hét.
I.S:Az egyik körleveletekben homályosan
utaltatok
további tervekre is...
B.A.:Tulajdonképpen csak ugyanazt tudom mondani, ami
ott volt. :) Az első dolog az valóban homályos,
egy
kicsit irodalmi jellegű, ugyanakkor internethez méltóan
interaktív
kezdeményezés lesz. Erről bővebben majd
akkor,
amikor
ez aktuális lesz.
A másik pedig egy mud lesz, ez már nem olyan
homályos,
e mögött kb. másfél éves munka áll már. Egy
olyan
magyar mudot szeretnénk csinálni, ami egy kicsit
kiegészitené
a mostani mudokat, egy kicsit más lenne. És míg
máshol
fontos, hogy sokan legyenek, ebben a mudban nem erre
fogunk
leginkább rámenni. Itt inkább a
minőségen
lesz a fő hangsúly, sokaknak nem fog tetszeni, hogy a
szabályokat
sokkal szigorúbban be fogjuk tartatni, mint más magyar
mudokon.
Elsősorban ebből adódóan
valószinűleg
más
mudokhoz képest kisebb lesz a
játékostáborunk,
de ezt a kis tábort olyanra szeretnénk
megcsinálni,
hogy élvezetes legyen a játék, és
elsősorban
a mud lényege, a szerepjáték és a fantasy
kerüljön
a felszinre.
|