CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Mi1más

1999. március 19., péntek 00:00


Az első magyar nyelvő stratégiai játék a hálón.

Harc a neten

Harc a  Neten

Nem is olyan régen, március elején indult egy egészen rulZ játék a hálón, az a neve, hogy Hódító. Stratégiai, magyar, és a közelmúlt legaddiktívebb és legidőrablóbb elfoglaltsága. Állat.
 Március 1., hétfő, akkor kezdődött ez a remek észbontás, még én sem tudtam róla, szóval nagyjából senki se, nem mintha olyan félelmetesen jól lennék informálva, de egy ilyesminek meglehetősen gyorsan megy híre egy internettel foglalkozó irodában. Kedd, a regisztráció napja, rá kettővel a home.netscape már csak hébe-hóba mutatta magát. A hodito.netlap.hu első győzelme.
 

  A játék meglehetősen egyszerű, rövid regisztráció után egyből nyakunkba zuhan kétszáz hektárnyi föld, 100 000 arany, sereg ember, néhány épület. Hetvenkétórányi védelem után pedig hozzávetőlegesen ötezer ellenséges ország; ők erre vártak. Hogy rádvessék magukat, kifosszák tornyaidat, felgyújtsák tanyáidat, meggyalázzák férfiaidat és lemészárolják nőeidet. Kedves játék. Mondom, lehet szeretni.
 
 Persze, nem mind az ötezer akarja ezt tenni, nagy részük még csak arról sem tud, hogy valahol a Hódító kiberterében létrejött egy újabb ország. Ez az egyik esélye az éppen öntudatára ébredt törpeállamnak; nem sok. Úgyhogy a rendszer urának (Benő Attila) ki kellett találnia valamit, így született a már említett 72 napos/órás inkubációs időtartam, amit mindenki kedve szerint úgy használ ahogyan csak akar, növeszthet hadsereget, vagy varázslókat, tolvajokat, támadni viszont, azt nem tud. Viszont megvan az a helyzeti előnye, hogy mások sem rabolhatják le. 
   Léteznek szerződések, egy rakás, támadási meg védelmi, továbbá elhárítási szövetség, valamint kutatási. Így lehet erős társaságokat létrehozni, az internacionalitás jegyében, olyanokat, mint a TIZENKETTEK, vagy az EGÉSZ (Első Gazdasági ÉrdekSZövetség), esetleg a TENZOR. Utána halál meg vízözön az ellenségekre, ihajj csuhajj.

 Azért nem ennyire felhőtelen ez dolog,a játék csak lassan heveri  ki gyermekbetegségeit, tanulságos látogatni az első napok fórumjait. Azóta a technikai porblémák azóta jobbára megoldódtak, úgyhogy csak a szövetségek anyáznak egymásra hangosan, meg ilyenek. Mulatságos. Továbbra is meglehetősen komoly utánajárást igényel kideríteni, hogy hol laknak és mit esznek, egyáltalán esznek és laknak-e a varázslók, a tolvajok,  meg hogy miért vannak olyan országok akik megtámadnak, de nem léteznek, legalábbis olybá tűnik, amikor megtorolni szottyanna kedv. Továbbá gond van azzal, hogy mik is azok a kórházak, mer' elvileg a katonák halálozását csökkentik, de azok a harcokban nem hullanak, ez egyébként őnmagéban is érdekes. Nincsen a lakosság szaporodási kedvét növelő intézmény, sőt, kocsma se'. Kocsmák nélkül a nemzet félkarú óriás, ugye. A baj igazándiból nem ezzel van, sőt, tulajdonképpen nincs is egyáltalán, csak annyi, hogy az országunkat napjában legalább háromszor tisztába kell tenni, lerázni az előnytelen rokonszenvezőket, megtorolni az erőtlen támadásokat, odaperkelni az erőseknek.
Mint a valoságban...

zs88

iNteRNeTTo.sopron: Régebben ti a NetStartnál dolgoztatok. Mi volt az oka a váltásnak?
Benő Attila: Személyes és szakmai okok miatt jobbnak láttam eljönni az isys-től, és a szerencsére pont akkor futottam össze a Netlaposokkal, ahol "szabad kezet" kaptunk az ilyen jellegő kezdeményezésekhez.
I.S:A Hódító interakt0v stratégiai játéknak hirdeti magát, méghozzá elsőnek. Létezik már hasonló dolog, vagy ez teljesen új ötlet?
B.A.: A világon létezik sok hasonló játék, nem is titkolt tények, hogy az alapokat innen szedegettük össze. Több tucat nemzetközi játékot kipróbáltunk, igyekeztünk valami olyasmit összeáll0tani, ami játszható, izgalmas, es megnyeri a magyar közönséget.
Magyar nyelvű játékok közül ez az első.
Hogy mennyire sikerült olyat csinálni, ami itt megállja a helyét? Az első két hét után erre azt tudom mondani, hogy JÁTÉKILAG sikerült, etikailag nem. Ez alatt azt értem, hogy mig máshol - külföldön - azért a szabályokat betartják, ez nálunk nagyon sok embernél nem letéző fogalom. Ezzel a fair
játékosok kedvét veszi el a játéktól.
Éppen ezért már most, az első hónap vége előtt egy elég nagy változás lesz a játékban. Új dolgokat teszünk be, hogy érdekesebb legyen, ne ennyire csak a háborúra, a harcra legyen kieleződve, es egy kicsit jobban automatizaljuk a multik szűrését, azokét, akik az általuk elfogadott
szabályokkal ellentétben nem egy, hanem több országgal játszanak egyidejűleg.                      
I.S:Az első napokban nagyon sokan regisztráltatták magukat, vagyis a játék sikeresnek latszott. Vajon meddig fog tartani a láz, illetve mit hoz a jövő?
B.A.: A "láz" egyelőre még tart, a jelentkezések folyamatosak. A fent említett probléma miatt egy páran itthagytak már a játekot, de rajtuk is nagy segitség lesz az újítások bevezetése. Mivel elég nagy újitásokról van szó,
valószinűleg a mostanival párhuzamosan fogjuk indítani, és egyidejűleg két játék is futni fog, a mostani, és az új.
I.S: Hogyan tudtok védekezni a multik ellen?
B.A.: Jelenleg erre technikai módszer nincs, csak a panaszok
alapján cselekszünk valamit, természetesen akkor, ha a panasznak megfelelő alapja van.
Az új változatban a szövetségek egy kicsit máshogy fognak működni, de ez majd a 2.0-ban úgyis kiderül 
mindenkinek. :)
I.S:Volt egy olyan elképzelés, hogy a támogatók oldalainak megtekintése esetén bónuszpontokat kapnak a játékosok, ami viszont az amúgy is meglehetősen gyenge lábakon álló esélyegyenlőséget végképp hazavágná...
B.A.: Ez egyáltalán nem így van. Ez a bónusz naponta egyszer lesz igénybevehető. Aki akarja, igénybe veszi, kap érte pénzt, aki nem akarja, az nem nézi meg soha azt az oldalt. Ez az egyenlőségeken, vagy egyenlőtlenségeken semmit sem változtat.
I.S: Mikorra várható, és mit fog tudni a Hódito v2.0?
B.A.: A 2.0 előtt lesz egy 1.1-es javított változat, amit már ugyan 2.0-nak terveztünk, mert az alapjai (program terén, nem működés terén!) teljesen át lesznek írva. Erre a rengeteg felmerülő ötlet és bővítés miatt van szükség. Az új alapokon a bővithetőség százszorosa lesz a mostaninak. Ez lesz tehát az 1.1-es verzió, és a felmerült ötletek, újítások bekerültével
kezdi el majd tesztüzemet néhány napig a 2.0. Időbelileg meg nem tudni pontosan, hogy ez mikor lesz, egy, max két hét. 
I.S:Az egyik körleveletekben homályosan utaltatok további tervekre is...
B.A.:Tulajdonképpen csak ugyanazt tudom mondani, ami ott volt. :) Az első dolog az valóban homályos, egy kicsit irodalmi jellegű, ugyanakkor internethez méltóan interaktív kezdeményezés lesz. Erről bővebben majd akkor, amikor
ez aktuális lesz.
A másik pedig egy mud lesz, ez már nem olyan homályos, e mögött kb. másfél éves munka áll már. Egy olyan magyar mudot szeretnénk csinálni, ami egy kicsit kiegészitené a mostani mudokat, egy kicsit más lenne. És míg máshol fontos, hogy sokan legyenek, ebben a mudban nem erre fogunk leginkább rámenni. Itt inkább a minőségen lesz a fő hangsúly, sokaknak nem fog tetszeni, hogy a szabályokat sokkal szigorúbban be fogjuk tartatni, mint más magyar mudokon. Elsősorban ebből adódóan valószinűleg más
mudokhoz képest kisebb lesz a játékostáborunk, de ezt a kis tábort olyanra szeretnénk megcsinálni, hogy élvezetes legyen a játék, és elsősorban a mud lényege, a szerepjáték és a fantasy kerüljön a felszinre.