Rovat: Hírek - események
2004. november 11., csütörtök 19:57
Turizmus marketing konferencia
Forráshiánnyal küzd, nem elég hatékony a hazai turizmus és hiányoznak a marketing ismeretek - hanzott el csütörtökön egy nemzetközi konferencián Sopronban. A hagyományteremtő szándékkal megrendezett nemzetközi fórum idegenforgalmi szakemberek, turisztikai vállalkozások szereplői részvételével zajlik. Van is, meg nincs is turizmus marketing Magyarországon, hiszen sokan foglalkoznak vele, számos kiadvány jelenik meg és egyre több a szakmai rendezvény; ám mindezek hatékonysága még mindig nem megfelelő – hangzott el a fórumon, ahol a résztvevők a Sopronban folyó szakemberképzés fontosságát is hangsúlyozták. Dr. Gyöngyössy Zoltán, a Nyugat-Magyarországi Egyetem Szolgáltatásszervező és Idegenforgalmi Tanszékének vezetője szerint Sopron a közeljövőben újra regionális kulturális és turisztikai központtá válhat, ezt szolgálja az egyetemen folyó szakemberképzés is, amit valós piaci élmény hívott életre. A szakemberek rámutattak: a hazai turizmus pénzhiánnyal küzd és - különösen a falusi térségekben - jelentkezik a marketing ismeretek hiánya. Az ágazat gazdasági teljesítménye Magyarország nemzeti jövedelmének mintegy 10-13 %-át adja. Dr. Fekete Mátyás egyetemi adjunktus szerint azonban “sem a Parlament, sem a kormányzat nem úgy foglalkozik az idegenforgalommal, ahogy kellene, mert csak a pénzt akarják kivenni az idegenforgalomból és nem szívesen költenek rá.” A fejlesztéseket, a kis- és középvállalkozások nagyobb támogatását szorgalmazó szakemberek a kétnapos fórumon egyebek mellett a turizmus marketing fejlesztésének, a marketing eszközök gyakorlati alkalmazásának lehetőségeit vitatják meg. Tóth Anita Lilla |