CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Szomszédvár - Régió

2004. november 18., csütörtök 22:24


Hogyan járok legjobban?


"Tessék mondani, itt csak dobozos szoftvert lehet venni, vagy kaphatok mellé pluszt is?"

Hogyan járok legjobban?


A "nagyok" igen komolyan veszik alkalmazottaik folyamatos képzését. A kis- és középvállalati szektor cégeinek azonban közel fele még nem igazán "meri" felismerni az oktatás fontosságát. Ők valami „kézzel foghatót” szeretnének kapni a pénzükért, így ameddig csak a büdzsé engedi, licencekből „vásárolnak be”, majd végül kiszorítanak még egy keveset az oktatásokra, szolgáltatásokra. Sokszor pedig a kevesebb több lenne: jobban járnának a vállalkozások egy kisebb, alapkiépítésben kevesebb funkcióra képes szoftverrel, melynek tudását viszont maximálisan ki tudnák használni – összességében változatlan költségkereten belül maradva.

Oktatás hiányában általában elmondható, hogy megnő a folyamatok kezelésének ideje (nem tudja a felhasználó, mit, hol és hogyan lehet megvalósítani, s mindez hol, hogyan fog még megjelenni), megnő a hibázás veszélye, a hibák kiderítésére, kijavítására fordított idő. Ez utóbbi vagy a felhasználó munkaidejét, vagy a fejlesztő cég konzulenseinek idejét jelenti, melyekből utóbbi költségben is jelentkezik. Előbb-utóbb a cég elégedetlenné válik, mert nem érti, hogy a program miért nem úgy működik, ahogyan azt szeretné. A fentiek miatt esetleg új programot vesz, ami plusz költséget jelent, és ha azt is oktatás nélkül vezeti be - mindez kezdődik elölről...

Ami még sokat jelenthet: ha a kedves vevő pontosan megnézi, hol mit is kap a pénzéért - és a legjobbat választja (ahogy mindannyian, minden vásárlásunknál igyekszünk eljárni). Merthogy: volna még egy nagyon fontos eleme a szoftver optimális hasznosulásának a kis- és közepes vállalatok szempontjából!! Az oktatás ELŐTT, még korábbra visszahátrálva az időben: a szoftverbevezetés előtt fontos a felmérés is, hiszen itt ismeri meg a konzulens a cég napi folyamatait. A felmérés során megszerzett információk alapján tudja a szakember optimálisan leképezni a cég működését a rendszerre, illetve ezt követően tudja az oktatást is célirányosan, folyamatorientáltan lebonyolítani, az ügyfél által használni nem kívánt részek elhagyásával. Az előzetes tanulmányozás során derülhet fény a folyamatok azon pontjaira, amelyek kezeléséhez egyedi megoldásokat célszerű alkalmazni, illetve lehet olyan paraméterezéseket, beállításokat (pl. ügyfelek csoportosítása, cikkszám-rendszer, cikkek csoportosítása stb.) elvégezni, amelyeket ha később, utólag teszünk csak meg, az adatok esetleg nem lesznek konzisztensek, vagy nem a kívánt rendszerezésben nyerhetők ki a rendszerből. A kedves vevő tehát jól teszi, ha olyan helyet tisztel meg bizalmával - annak jeléül pénzével(!) -, ahol mind az előzetes felmérést, mind a szoftverbevezetéshez szükséges oktatást készek és tudják is nyújtani neki. Ha több ilyet is talál, ott már tényleg a piac törvénye dönt, vajon melyiküktől is szerzi be az óhajtott szoftvert.

Akik már 1992 óta ezzel foglalkoznak, s van rálátásuk a folyamatokra: a rEvolution. Velük beszélgetve tudtam meg mindazt, amit fent leírtam.

Sebők Lili