CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Borváros

2004. december 03., péntek 11:10


A lehetőségek útján - V. Magyarországi Bormarketing Konferencia

A lehetőségek útján - V. Magyarországi Bormarketing Konferencia

Ha egy vállalkozás számára a nyereségszerzés a fogyasztói igények kielégítésénél fontosabbá válik, nem valószínű a kívánt profit termelése.Ha azonban a vásárlói elégedettséget, a marketingorientációt tűzi ki célul, bármit elérhet - vélik a magyarországi Bormarketing Konferencia szervezői. A december 2-3 között tartott szakmai eseményt immár ötödik alkalommal rendezik meg Sopronban a marketingeszközök által kínált lehetőségek, gyakorlatok bemutatása céljával.

A szervezők szerint a bormarketing konferenciák küldetése, hogy a ,,magyar borászat évzáró eseményeként" évről évre a borágazat szereplőinek érdeklődésére számot tartó színvonalas előadásokat nyútson a marketing szakterületéről, ezáltal lehetőséget, ismereteket, eszközöket kínáljon a sikerhez, és támogassa az ágazat szereplői közötti kapcsolatteremtést, kommunikációt.

A konferencia kiemelt témakörei között az angol, a holland és az osztrák borpiacra való nemzetközi kitekintés szerepelt, továbbá a VI. Nemzetközi Páneurópa Vörösborverseny eredményhirdetésére és a díjnyertes borok bemutatására is sor került.

A nemzetközi tapasztalatok fontosak a magyar bor értékesítése során.
Több előadás, több szemszögből világítja meg a kérdést, így az első napon a hungaricum kérdéséről, az angol bopiaci trendekről, a borászatban megjelenő tőkebevonásról is szó esett.
A nemzetközileg is számon tartott szakmai tanácskozás második napján egyik szekcióban a nemzetközi borkereskedelem lehetőségei között a francia tapasztalatokról, a magyar bor lehetséges exportpiacának is számító oroszországi lehetőségekről, osztrák marketingtapasztalatokról, internetes borpiacról is szólnak az előadók. A második szekció előadásai a marketing a gyakorlatban témakört öleli fel, amelyben, többek között az eredetvédelem lehetőségeiről is tanácskoznak az ágazat szakemberei.

Az első nap ünnepélyes zárásakánt köszöntötték a VI. Nemzetközi Páneurópa Vörösborverseny díjazottjait.

VI. Páneurópa Nemzetközi Vörösborverseny eredménye - letölthető

Ez év november 16-án hatodik alkalommal került megrendezésre a Nemzetközi Páneurópa Vörösborverseny Sopronban. A Páneurópa Nemzetközi Vörösborverseny megrendezésére először tizenkét éve került sor. Az ötletet a páneurópaiság gondolata, az európai összetartozás érzésének erősítése adta. Azóta minden második évben mérhetik össze boraikat a hazai és külföldi termelők.
A borversenyen a kiadott érmek száma nem haladhatta meg a nevezett minták számának 30%-át.
A versenyre 79 termelő 180 mintát küldött . A versenyre nevezett borok Magyarországról, Ausztriából, Németországból, Szlovákiából és Szerbia és Montenegróból származnak.

A legjobban szereplő Champion díjas a szekszárdi Liszt Pincészet 2002-es Cabernet sauvignon bora 94,5 pontot ért el. A következő a sorban a soproni Iváncsics Pincészet 2003-as Kékfrankosa Nagyarany érmet (94 pont) kapott. Szintén Nagyarannyal díjazta a bizottság a villányi Jekl Pincészet 2000-es Cabernet sauvignon borát (94 pont).
A verseny bírái három országból érkeztek: Ausztria, Szlovákia és Magyarország. Mind a négy bizottság öt bírálóból állt, akik között a szőlész-borász szakemberek mellett sommelier-k, borászati szakújságírók is szerepeltek, hogy a verseny során a fogyasztókkal közvetlen kapcsolatba kerülő, a fogyasztói igényeket képviselő vélemények is érvényesüljenek.
T.É.
Champion érmet a szekszárd Rt. - Liszt Pincészet 2002-es Cabernet Sauvignon (barrique)-ja nyert. Nagyarany érmes Iváncsics Zoltán 2003-as Kékfrankosa és aJekl Pincészet 2000-es Cabernet Sauvignon (barrique)-ja
Aranyérmet vehetett át a soproniak közül a Pfneiszl-pincészet (2202-es Cabernet Sauvignon, 2002-es Merlot barrique), a balfi Weninger-borászat (Kékfrankos 2002), a Fényes Pince (2003-as Cabernet Sauvignon) és a Vinex (2002-es Merlot).