CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Hírek - események

2004. december 20., hétfő 18:39


Sopron turisztikai terveiről

Sopron turisztikai terveiről

Operett fesztivál, Soproni Kékfrankos Nyár, Nyitott Pincék Napja – néhány a 2005-ös vendégváró soproni rendezvények sorából.
Elkészült Sopron turisztikai marketing terve, amelyet a december 16-i közgyűlés nagy többséggel elfogadott. Megvalósítására 25 millió forintot fordíthat a város.

Hagyományteremtő rendezvények, Sopront népszerűsítő kiadványcsalád, új média-arculat – jövőre egyebek mellett ezek lesznek a Hűség Városának legfőbb turistacsalogatói – legalábbis ebben bíznak a turisztikai szakemberek, akik hosszú távú cselekvési programot dolgoztak ki, hogy minél többen, minél hosszabb időre érkezzenek hozzánk és minél több pénzt költsenek nálunk.

Almássy László, a Pro Kultúra Sopron Kht. idegenforgalmi igazgatója a Cyberpress-nek elmondta: a marketingterv kidolgozását megelőzően a turisztikai szakma szereplőivel folytatott beszélgetései során a szakemberek egyetértettek abban, hogy Sopron az elmúlt évtizedben nem használta ki kellően adottságait. A kulturális és örökségturizmusra, az egészségturizmusra, gasztronómiára, valamint borászatra építő friss marketingterv a város rendezvényturizmusának élénkítését célozza. A várható programokkal kapcsolatban az igazgató hozzátette: felfokozott várakozás övezi, ám az elmúlt 15 év elmulasztott beruházásaiból, a turisztikai programok és támogatások hiányából adódó hátrányok ledolgozásához egy év nem lesz elegendő; a város támogatására ezért éveken át szükség lesz ahhoz, hogy például 2006-ban Liszt évet rendezhessenek vagy 2007-ben a Szabad Királyi Városok találkozójának adhasson otthont városunk.

Ehhez a szakemberek szerint az idegenforgalmi adó egy részének visszaforgatásából lehetne forrást biztosítani. Almássy László örömének adott hangot, hogy míg az ország legtöbb településén, különösen a Balatoni Régióban csökkenő vendégforgalmat regisztráltak, addig Sopronban tavaly – a már megkezdett turisztikai marketing tevékenységnek is köszönhetően – sikerült felfelé tornáztatni a mutatókat és 3 %-os növekedést elérni; ez 11 néhány ezer vendégéjszakát jelent a városban.

Az idei cél újabb 4 százalékos növekedés. A kulturális programok bővítésétől, kedvezményes szolgáltatások bevezetésétől - mint például a Sopron Turisztikai Kártya - a szakemberek azt várják, hogy mind több látogatója lesz Sopronnak és a helyi turisztikai vállalkozások is megerősödnek, javulnak Sopron esélyei a “Kulturális Főváros” cím elnyerésére, valamint a város és környéke hosszú távon a Kárpát-medence vezető úticéljává váljon.

Tóth Anita Lilla