CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Száguldó Cirkusz

2005. március 06., vasárnap 13:56


Fisichella második futamgyőzelme

F1 Ausztrál Nagydíj 2005

F1 Ausztrál Nagydíj 2005

A Melbourne-i pálya

A pályán 1996-óta rendezik az Ausztrál F1-es Nagydíjat. Előtte Adelaide-ben az évadzáró futamot tartották. Melbourne-ben évnyitó futam lett. A pálya hossza: 5.303 km. A versenyzők a futamon 58 kört tesznek meg. A 11 kanyarból álló, közepes gyorsaságú pálya azon kevés pályák közé tartozik amelyeknek egy részén közúti forgalom is zajlik. Előzésre a célegyenesben, a 3. kanyarnál és a 9. kanyar előtt van több esély.

Időmérő és futambeszámoló

A 2005-ös szabályok értelmében, a rajtpozíciók a két időmérő edzés eredményeinek összeadásával jönnek létre. Az első időmérőt vizes aszfalton kezdték meg a versenyzők, majd a pálya felszáradt. Mikor már száraz gumival jöttek ki újból leszakadt az ég. T. Sato a felvezető körében a falhoz csapta autóját. Az 1. edzést Fisichella nyerte. Több nagymenő, köztük Michael Schumacher is kifogta az esőt, így akkora hátrányba kerültek,hogy vasárnap már nem volt esélyük javítani. A második időmérőn kevesen tudtak javítani. M. Schumacher és Sato a második edzésen nem mentek gyors kört, míg a Minardis Albers-et későn engedték ki és, piros lámpát kapott a boxutca végén. Ezért mehetett kört. A szombati első három helyezett megtartotta rajtpozícíós helyét. A két időmérő összesített végeredménye:

01. - Fisichella - Renault (M) 3:01.460
02. - Trulli - Toyota (M) 3:04.429 + 2.969
03. - Webber - Williams-BMW (M) 3:04.996 + 3.536
04. - Villeneuve - Sauber-Petronas (M) 3:06.846 + 5.386
05. - Coulthard - Red Bull-Cosworth (M) 3:07.212 + 5.752
06. - Klien - Red Bull-Cosworth (M) 3:07.477 + 6.017
07. - Heidfeld - Williams-BMW (M) 3:09.130 + 7.670
08. - Button - BAR-Honda (M) 3:12.128 + 10.668
09. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) 3:14.645 + 13.185
10. - Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 3:15.558 + 14.098
11. - Barrichello - Ferrari (B) 3:16.822 + 15.362
12. - Karthikeyan - Jordan-Toyota (B) 3:17.092 + 15.632
13. - Alonso - Renault (M) 3:17.466 + 16.006
14. - Monteiro - Jordan-Toyota (B) 3:20.329 + 18.869
15. - R.Schumacher - Toyota (M) 3:22.717 + 21.257
16. - Freisacher - Minardi-Cosworth (B) 3:28.363 + 26.903
17. - Albers - Minardi-Cosworth (B) 1:49.230 -
18. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:57.931 -
19. - Sato - BAR-Honda (M) - -
20. - Massa - Sauber-Petronas (M) - -



Az év egyik meglepetése a Renault


Futambeszámoló


Vasárnap száraz pálya várta a versenyzőket.
A levegő hőmérséklete: 19 C
A pálya hőmérséklete: 26 C


A felvezető kört meg kellett ismételni, mert Kimi Räikkonen autója lefulladt. Csak a boxból rajtolhatott a többiek után. Coulthard szenzációsat rajtolt, Villeneuve viszont nagyon elrontotta a startot. Második kör: Az állás: Fisichella,Trulli,Coulthard,Webber,Heidfeld.
Ami 10 kör után is ugyanez maradt. A 15. körben Friesacher kezde meg a tankolást. Coulthard nagyon jól tartotta a harmadik helyét. Webber egyszerűen nem tudta megelőzni. Eközben Alonso Villeneuevel csatázott a hátsóbb poziciókért. M. Schumacher és Raikkonen pedig elkezdte a felzárkózást. Az élmezőnyből Heidfeld és Trulli a 18. körben állt ki. Albers a boxutcában lefulladt és feladta a versenyt. Fisichella 34 körrel a futam vége előtt jött ki a boxba és 17 körre elegendő üzemanyagot kapott.

A mezőny nagy része kétcserés taktikát alkalmazott. a 24. körben Barrichello az 1. helyről ment ki tankolni. A 28. körben már csak Massa nem volt a boxban. Egyedül R.Schumacher alkalmazott 3 boxkiállást.

20 körrel a vége elött az állás:

Fisichella, Coulthard, Webber, Barrichello, Montoya, Alonso, Klien, Heidfeld a pontszerzők.Coulthard a verseny elején lekörözések alatt összekoccant Alberssel, és első vezetőszárnyat lecserélték. A pálya hőmérséklete egyre csökkent félő volt ,hogy elered az eső. R.Schumacher a 41. körben harmadszorra is kijött. 16 körrel a vége elött Fisichella az utolsó tankolására jött ki. A 44. körben M.Schumacher a boxkiállását követően Heidfelddel csatázott, összeütköztek. M.Schumacher bennragadt a kavicságyban. Visszatolták, de a boxban feladta a futamot. Heidfeld is kiesett. Az új szabályok értelmében a motoroknak két verenyhétvégét kell kibírniuk. Azonban, ha a versenyző kiesik a futamon, akkor új motort lehet szerelni az autóba. Mivel nem voltak pontszerző helyen, így nem folytatták a versenyt. Az utolsó körben kijött a boxba a két BAR-Honda és "feladták" a futamot, mert így a következő versenyhétvége előtt motort cserélhetnek az autóban. A versenyt Fisichella nyerte, aki majdnem a teljes futam alatt az élen autózott. Ez élete második futamgyőzelme.

A végeredmény:

01. - Fisichella - Renault (M) 1h24:17.366
02. - Barrichello - Ferrari (B) + 5.5553
03. - Alonso - Renault (M) + 6.712
04. - Coulthard - Red Bull-Cosworth (M) + 16.131
05. - Webber - Williams-BMW (M) + 16.908
06. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) + 35.033
07. - Klien - Red Bull-Cosworth (M) + 38.997
08. - Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) + 39.633
09. - Trulli - Toyota (M) + 1:03.108
10. - Massa - Sauber-Petronas (M) + 1:04.393
11. - Button - BAR-Honda (M) + 1:10.688
12. - Schumacher - Toyota (M) + 1 kör
13. - Sato - BAR-Honda (M) + 1 kör
14. - Villeneuve - Sauber-Petronas (M) + 1 kör
15. - Karthikeyan - Jordan-Toyota (B) + 1 kör
16. - Monteiro - Jordan-Toyota (B) + 2 kör
17. - Freisacher - Minardi-Cosworth (B) + 4 kör

Kiesett:

M.Schumacher Ferrari (B) 46.kör
Heidfeld
Williams-BMW (M) 46.kör
Albers
Minardi-Cosworth (B) 18.kör

Két hét múlva a Maláj nagydíjat rendezik meg.

Tóth Zsombor
Fotó: Tóth Zsombor