CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Száguldó Cirkusz

2005. április 22., péntek 20:14


Montoya ismét nem indul.

F1 hírek és San Marino GP előzetes

F1 hírek és San Marino GP előzetes



Juan Pablo Montoya még nem épült fel a három héttel ezelőtt elszenvedett sérüléséből, így az osztrák Alex Wurz fogja helyettesíteni a hétvégén. A Red Bull vezetősége úgy döntött, hogy ezen a hétvégén Coulthard csapattársa, az olasz Vitantonio Liuzzi a tavalyi F3000-es bajnok lesz. Christian Klien a tesztpilótai szerepet tölti be. A Renault az első vezetőszárny főlé egy új kis szárnyat szerelt ezzel javítva az autó tapadását.

A pálya


A pályát 1953-ban építették. Az első F1-es versenyt 1979-ben rendezték, amikor egy halálos baleset miatt egy évre eltiltották a monzai pályát a Formula 1 versenyétől. Ekkor ez a pálya adta a helyszínt az Olsz nagydíj számára, és sokaknak megtettszett. Viszont a következő évben már Monza rendezett versenyt és kitalálták, hogy nevezzék San Marino nagydíjank a futamot és így két versenyt is rendezhet az ország. 1981-óta így van. A pálya Imolá-ban (és mellett) fekszik. A szemfüles olaszok már kampokkal és létrával készülődnek a futamra mivel a pálya egy része a faluban található.

A pálya rövid célegyenese


Az aszfaltcsík 4,933 km hosszú míg a versenyzők 62 kört tesznek meg. A pálya érdekessége, hogy az óramutató irányával ellentétes irányban haladnak rajta a versenyzők. A pályát a lassú sikánok mellett a gyors kanyarok is jellemzik. A pálya leghíresebb kanyarja a Tamburello amelyet Ayrton Senna balesete óta átépítettek. Híres még az aqua minerali, ami nagy esésű kanyar. Ez a versenyzők eggyik fő előzési helye. A jó köridő eléréséhez fontos, hogy a versenyzők teljesen kihasználják a rázóköveket. Mivel a boxutca itt nagyon rövid, 2-3 kiállások várhatóak. De akár valaki a négy cserét is megpróbálhatja. Az időjárás előrejelzés azt mondja, hogy alacsony hőmérséklet és eső várható a hétvégén.

A pénteki második szabadedzés eredménye:

01. - de la Rosa - McLaren-Mercedes (M) 1:20.484 - 31 kör
02. - Button - BAR-Honda (M) 1:21.052 + 0.568 - 28 kör
03. - Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1:21.704 + 1.220 - 16 kör
04. - Zonta - Toyota (M) 1:21.889 + 1.405 - 35 kör
05. - Alonso - Renault (M) 1:21.899 + 1.415 - 10 kör
06. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:22.025 + 1.541 - 24 kör
07. - Barrichello - Ferrari (B) 1:22.048 + 1.564 - 22 kör
08. - Wurz - McLaren-Mercedes (M) 1:22.174 + 1.690 - 17 kör
09. - Fisichella - Renault (M) 1:22.211 + 1.727 - 23 kör
10. - Sato - BAR-Honda (M) 1:22.335 + 1.851 - 27 kör
11. - Massa - Sauber-Petronas (M) 1:22.791 + 2.307 - 23 kör
12. - Villeneuve - Sauber-Petronas (M) 1:22.955 + 2.471 - 22 kör
13. - Trulli - Toyota (M) 1:23.343 + 2.859 - 20 kör
14. - Heidfeld - Williams-BMW (M) 1:23.458 + 2.974 - 16 kör
15. - R.Schumacher - Toyota (M) 1:23.466 + 2.982 - 21 kör
16. - Coulthard - Red Bull-Cosworth (M) 1:23.815 + 3.331 - 20 kör
17. - Karthikeyan - Jordan-Toyota (B) 1:23.842 + 3.358 - 16 kör
18. - Webber - Williams-BMW (M) 1:23.964 + 3.480 - 14 kör
19. - Klien - Red Bull-Cosworth (M) 1:24.320 + 3.836 - 38 kör
20. - Monteiro - Jordan-Toyota (B) 1:24.573 + 4.089 - 21 kör
21. - Liuzzi - Red Bull-Cosworth (M) 1:24.626 + 4.142 - 29 kör
22. - Doornbos - Jordan-Toyota (B) 1:25.172 + 4.688 - 15 kör
23. - Friesacher - Minardi-Cosworth (B) 1:26.620 + 6.136 - 14 kör
24. - Albers - Minardi-Cosworth (B) idő nélkül


Pályarajz: www.f1magazin.hu
cikk és fotó: Tóth Zsombor