CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Száguldó Cirkusz

2005. május 28., szombat 21:14


Heidfeld indul a Pole-ból

F1 Európa GP előzetes

32. Európa Nagydíj
Nürburgring


A pálya az Ardenek mellett Kölntől kb. 70 km-re fekszik. A versenycsíkon már az 1930-as években rendeztek versenyt, de akkor az aszfaltcsík neve még Nordschleife volt. Ekkor még közel 22 kilométeres volt a pálya!! Sok balesethez nem is tudtak időben odaérni a mentők. A pálya a 70-es évek közepéig a német nagydíjnak adott otthont. 1975-ben azonban Niki Lauda elszenvedte azt az emlékezetes balesetét amikor a versenyzőtársai húzták ki az égő autóból. Ezután kimondták, hogy a pálya nem elég biztonságos és törölték az F1 versenynaptárából. A 80-as években átadták az új pályát amibe be volt építve a régi csík több része. A Nürburgring nevet kapta az új rész mivel Nürburg várát öleli körül. 1995-ben ismét bekerült a F1-es versenynaptárba. 97-98-ban Luxemburg nagydíj néven rendeztek versenyt itt. Eközben  az Európa nagydíjnak otthont adó jerezi pálya kiszállt, és a nürburgringi futam kapta az Európa GP elnevezést. Ez azért volt szükséges, mert az F1 szabályai kimondják, hogy egy ország csak egy versenyt rendezhet. Így németország pedig kettőt (a német nagydíjnak a Hockenheimring ad otthont). Az új pálya első sikánjában sok baleset volt, ezért 2002-re Herman Tilke és csoportja áttervezte, ezzel kicsit meghosszabbítva a ringet. A pályáról elmondható, gyors egyenesek és nagyon lassú kanyarok is megtalálhatóak rajta. Mivel a közelben vannak az Ardenek az időjárás mindig kiszámíthatatlan. Könnyen elképzelhető, hogy esős futamot láthat a közönség. A vasárnapi időmérő edzést azonnali hatállyal eltörölték és csak szombaton rendeznek időmérőt! Az időmérő edzést Heidfeld nyerte meg és élete első Pole-jából vághat neki a futamnak.

Az  időmérő edzés végeredménye:

01. (19) Heidfeld - Williams-BMW (M) 1:30.081
02. (20) Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1:30.197 + 0.116
03. (18) Webber - Williams-BMW (M) 1:30.368 + 0.287
04. (11) Trulli - Toyota (M) 1:30.700 + 0.619
05. (16) Montoya - McLaren-Mercedes (M) 1:30.890 + 0.809
06. (17) Alonso - Renault (M) 1:31.056 + 0.975
07. (13) Barrichello - Ferrari (B) 1:31.249 + 1.168
08. (15) R.Schumacher - Toyota (M) 1:31.392 + 1.311
09. (09) Fisichella - Renault (M) 1:31.566 + 1.485
10. (14) M.Schumacher - Ferrari (B) 1:31.585 + 1.504
11. (12) Massa - Sauber-Petronas (M) 1:32.205 + 2.124
12. (04) Coulthard - Red Bull-Cosworth (M) 1:32.553 + 2.472
13. (02) Button -BAR-Honda (M) 1:32.594 + 2.513
14. (06) Liuzzi - Red Bull-Cosworth (M) 1:32.642 + 2.561
15. (10) Villeneuve - Sauber-Petronas (M) 1:32.891 + 2.810
16. (01) Sato - BAR-Honda (M) 1:32.926 + 2.845
17. (08) Monteiro - Jordan-Toyota (B) 1:35.047 + 4.966
18. (05) Freisacher - Minardi-Cosworth (B) 1:35.954 + 5.873
19. (03) Karthikeyan - Jordan-Toyota (B) 1:36.192 + 6.111
20. (07) Albers - Minardi-Cosworth (B) 1:36.239 + 6.158

Tóth Zsombor