Rovat: Hírek - események
2005. szeptember 23., péntek 19:15
EuRégiós marketing
EuRégiós marketing Verseny és együttműködés nem egymást kizáró fogalmak – ez az egyik tanulsága annak a felmérésnek, amelyet a Phare CBC támogatásával végeztek a Nyugat-Dunántúl és Burgenland alkotta EuRégió területén. Az értékes természeti környezet és a fejlett nyugati határszél adta
előnyök mellett munkanélküliség és az infrastruktúra elmaradottsága jellemzi
a Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala megyék és Burgenland alkotta EuRégiót –
egyebek mellett ez derül ki az 1600 ember (civil szervezetek, politikusok,
gazdasági élet szereplői) megkérdezésével végzett felmérésből – tudtuk
meg Pakainé dr. Kovács Judittól, a soproni Proprimo Marketing vezetőjétől,
aki a kutatás tapasztalatairól szólva azt mondta: az emberek nagy része
keveset tud a West-Nyugat-Pannon EuRégióról. Hozzátette: a térség igazi
versenyképessége az erős kohézión alapul. Csak azok a régiók lehetnek sikeresek,
amelyek tisztában vannak erősségeikkel, emellett tudatosan használják a
marketing és a PR eszközeit. Hazánk Uniós csatlakozása új kihívást jelent
az osztrák-magyar határtérség számára a versenytárs régiókkal szemben.
Ezért a piaci helyzetet javító marketing stratégia kidolgozásában együttműködés-orientált
viselkedésre van szükség a versenycentrikus szemlélet helyet. A Nyugat-Dunántúl
és Burgenland térsége versenyképességének növeléséhez tehát a közös gondolkodás,
a szereplők hatékony kommunikációja, az együttműködés eredményeinek folyamatos
fejlesztése elengedhetetlen. A Phare CBC támogatásával végzett kutatás
eredményei a települések, önkormányzatok és a vállalkozói szféra marketing
koncepciójának kialakítását segítheti.
Tóth Anita Lilla
|