CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Borváros

2005. december 02., péntek 21:53


VI. Bormarketing konferencia

VI. Bormarketing konferencia

Többet, több pénzért eladni - a hazai bortermelők céljának megvalósulásában a marketing soha nem látott szerepet kap – hangzott el a VI. Magyarországi Bormarketing Konferencián, a Hotel Sopronban.

Bár Európa-szerte még mindig az olcsóbb borok a kelendőbbek, a hazai borfogyasztásban lassú minőségi váltás kezdődött. A borok értékesítésében egyre fontosabbá válik a termelő és a vásárló közti párbeszéd – vélik a szakemberek. Az idei bormarketing konferencia 350 szakember részvételével vette kezdetét a Hotel Sopronban.
Rigler Zsolt, a Bormarketing Kht. ügyvezetője a Cyberpress-nek elmondta: „Úgy gondoljuk, hogy a fogyasztóval kommunkikálni kell folyamatosan, adni kell az ő véleményére, hiszen ő fogja megvásárolni a borokat. A borászok nagyon-nagyon fontos szereplői a piacnak, hiszen nincsenek nagy multinacionális cégek Magyarországon még.”
A hazai borok „alulpozicionáltak”, vagyis kevesebbért értékesíthetők, mint amennyit minőségük szerint érnek. A világpiaci versenyben Magyarország számára a kelet-európai piacok megerősítése mellett a nyugat-európai és a tengerentúli országok meghódítása jelenthet kitörést – tudtuk meg Módos Pétertől, a Magyar Borakadémia elnökétől, aki hozzátette: „A mi igazi hungarikum fajtáinkkal olyan érdekességeket tudunk ebbe a tengerbe rendelkezésre bocsátani, ami fel kell, hogy ébressze a nyugat-európai fogyasztók figyelmét, hiszen más, mint azok a borok.”
A kétnapos fórumon egyebek mellett a magyar és az európai borágazat jövőjéről, a borturizmus lehetőségeiről tanácskoznak a szakemberek, de szó lesz például a legújabb palackozási eljárásokról is.

T. A. L.