CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Hírek - események

2006. április 14., péntek 11:15


Soproni Területfejlesztési Szbadegyetem

Soproni Területfejlesztési Szbadegyetem
Sikeres település és településmarketing – Európa Kulturális Fővárosa 2010

2006. április 19. 17.00 óra
Sopron, Pannónia Med Hotel

Magyarország uniós versenyképessége növelésének egyik előfeltétele, hogy a régióknak önálló fejlesztéspolitikájuk legyen, megvalósításukhoz pedig eszközökkel és kompetenciákkal rendelkezzenek. A területfejlesztés, illetve a regionális tudomány és társtudományai időszerű és izgalmas témaköreiből ad válogatást a soproni Területfejlesztési Szabadegyetem, amelyet Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. és a Soproni Regionális Tudományi Műhely hívott életre a Hatékony Innovatív Partnerség (HIP-ROP 3.1.3) projekt keretében.

Április 19-én, délután 5 órakor folytatódik a Területfejlesztési Szabadegyetem előadás sorozata. A Pannónia Med Hotel Európa Termében ezúttal a sikeres településmarketing áll a középpontban.

Mikor beszélhetünk kifejezetten egy önkormányzat sikeréről? Ki dönti el, mely települések sikeresek?

Fentről nézve a siker az, ha minél többet teljesít az önkormányzati törvényben megfogalmazottakból, ha nem megy csődbe, ha nem adósodik el, miközben széleskörű feladataihoz egyre kisebb arányú támogatást kap a költségvetésből.

Alulról nézve a siker az, ha biztosított mindenki számára a boldogulás alapvető lehetősége. Jól működnek és olcsón, vagy térítésmentesen elérhetőek a szociális szolgáltatások az egészségügytől az oktatásig, ha működnek a szolidaritás helyi intézményei, stb. A helyben élők elvárhatják továbbá, hogy a környezet tiszta és egészséges legyen, a helyi érdekek pedig helyi védettséget kapjanak. A helyiek a foglalkoztatási válságkezelését is többnyire még az önkormányzatoktól várják. Ezért az önkormányzatok a sikert gyakran munkahelyteremtéstől, de legalább is a vállalkozóbarát helyi gazdaságpolitikától remélik.

A régió- és településmarketing olyan komplex menedzsmenteszköz, amelynek helyes alkalmazásával térségünk (legyen szó akár a tágabb értelemben vett régióról vagy a lakóhelyünkül választott kis faluról) kiemelkedhet a versenyben vetélytársai közül. A „régiók Európájában” e marketingszemlélet ismerete különösen fontos, hiszen nemcsak befektetőket és turistákat szeretnénk térségünkbe csábítani, hogy a helyi gazdaságot élénkítsék, hanem a területet lakóhelyéül választókat is szeretnénk megtartani, illetve az új lakóhelyet keresőket megnyerni. Ennek érdekében egységes arculatot, imázst alakítunk ki, pozícionáljuk és kommunikáljuk a régiót, települést. Az eszköztár szinte kimeríthetetlen, a rendelkezésre álló pénzügyi és humán erőforrások függvényében azonban minden településnek, térségnek lehetősége van alkalmazására. A terület számára legmegfelelőbb megoldás alkalmazásának eredményeként lehetünk Magyarország legvirágosabb települése, Európa Innovációs Régiója vagy akár Európa Kulturális Fővárosa is!
Meghívott előadók Bódi Ferenc, MTA Politika Tudományok Intézete, Tarrósy István, International House Pécs, Pécs 2010 Európa Kulturális Főváros Irányító-egyeztető Tanács tagja
Vitafórum résztvevői: Tama István, Nyugat-dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság, Taschner Tamás, Fertő-táj Világörökség Egyesület