Nemzetközi Közlekedéstudományi Konferencia
Nemzetközi
Közlekedéstudományi Konferencia
Firtl Mátyás az Eurégio West/Nyugat
Pannónia Munkacsoport
soros elnökeként szólalt fel a régió érdekében
Az Osztrák Közlekedéstudományi
Egyesület az Északi-tengertől
az Adriáig húzódó új fejlesztési banán mentén címmel rendezett
konferenciát
Sopronban azzal a céllal, hogy erősítse az észak-déli kapcsolatokat az
európai
közlekedéspolitikában. A rendezvény
alkalmából Ausztriából, Magyarországról, a Szlovák
Köztársaságból,
Németországból és Horvátországból érkeztek résztvevők. Az előadások
részben a
nagyvárosok közötti kapcsolatokra koncentrálnak Berlintől Zágrábig,
valamint a
városokra és régiókra a Centrope névre keresztelt térségben Európa új
közpönti
részében – Bécs,
Alsó-Ausztria,Burgenland, a nyugat-dunántúli megyék Győr-Moson-Sopron,
Zala és
Vas, valamint e térség nagyvárosai: Pozsony, Sopron, Szombathely.
Győr-Moson-Sopron Megyét, és a soproni
térség érdekeit Firtl
Mátyás, mint az Eurégio West/Nyugat Pannonia soros elnöke képviselte a
szakmai
tanácskozáson.
Az Eurégió West Nyugat Pannónia
Munkacsoport kiemelt
szerepet szán az infrastruktúrafejlesztésnek, és azon belül is a
vasútfejlesztésnek – fejtette ki a munkacsoport soros elnökeként Firtl
Mátyás –,
aki elmondta: a regionális közlekedéspolitika vonatkozásában kiemelt
szerepet
szánnak, a régiót átszelő GySEV-nek, amely lehetőséget teremt a
gazdasági élet
szereplői számára is, különösképpen a schengeni határok eltűnését
követően:
Egy Észak-Déli tengely megvalósítása megfelelően
tudná
szolgálni a Baltikum- Adria kapcsolatot.
Mindenkinek a saját nemzeti kormánynál el kellene
érni, hogy
a vasútfejlesztést európai forrásokhoz való hozzájutással együtt
valósítsa meg.
A jövőképhez hozzátartozik a közlekedési
szövetségek
létrehozásának szükségessége, a Centrope-projekthez kötődő
megvalósítása.
A konferencián résztvevők, így Firtl
Mátyás is
megfogalmazták azt az igényt, hogy az európai korridorokon lehessen
változtatni, hogy azok valóban hatékony összeköttetést teremthessenek a
régión
belül.
A Centrope és a Jövő-régió összekapcsolásának
szükségessége
mellett, mint közös érdek, felmerült a
kelet-nyugati irányú kapcsolat megteremtése is, tekintettel arra, hogy
a
meglévő korridorok között, egy 200 kilométeres szakaszon kell az
átjárhatóságot megvalósítani. A
felmerült kérdéseket az Eurégió West/Nyugat Pannónia továbbítja Bajnai
Gordonak, azzal a céllal, hogy ezek a tervek helyet kapjanak a Nemzeti
Fejlesztési
Tervben, a finanszírozhatóság megteremtése érdekében.
|