CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Hírek - események

2006. október 06., péntek 07:37


Nemzetközi Közlekedéstudományi Konferencia

Nemzetközi Közlekedéstudományi Konferencia
Firtl Mátyás az Eurégio West/Nyugat Pannónia Munkacsoport soros elnökeként szólalt fel a régió érdekében

Az Osztrák Közlekedéstudományi Egyesület az Északi-tengertől az Adriáig húzódó új fejlesztési banán mentén címmel rendezett konferenciát Sopronban azzal a céllal, hogy erősítse az észak-déli kapcsolatokat az európai közlekedéspolitikában. A rendezvény alkalmából Ausztriából, Magyarországról, a Szlovák Köztársaságból, Németországból és Horvátországból érkeztek résztvevők. Az előadások részben a nagyvárosok közötti kapcsolatokra koncentrálnak Berlintől Zágrábig, valamint a városokra és régiókra a Centrope névre keresztelt térségben Európa új közpönti részében – Bécs, Alsó-Ausztria,Burgenland, a nyugat-dunántúli megyék Győr-Moson-Sopron, Zala és Vas, valamint e térség nagyvárosai: Pozsony, Sopron, Szombathely.


Győr-Moson-Sopron Megyét, és a soproni térség érdekeit Firtl Mátyás, mint az Eurégio West/Nyugat Pannonia soros elnöke képviselte a szakmai tanácskozáson.

Az Eurégió West Nyugat Pannónia Munkacsoport kiemelt szerepet szán az infrastruktúrafejlesztésnek, és azon belül is a vasútfejlesztésnek – fejtette ki a munkacsoport soros elnökeként Firtl Mátyás –, aki elmondta: a regionális közlekedéspolitika vonatkozásában kiemelt szerepet szánnak, a régiót átszelő GySEV-nek, amely lehetőséget teremt a gazdasági élet szereplői számára is, különösképpen a schengeni határok eltűnését követően:

Egy Észak-Déli tengely megvalósítása megfelelően tudná szolgálni a Baltikum- Adria kapcsolatot.

Mindenkinek a saját nemzeti kormánynál el kellene érni, hogy a vasútfejlesztést európai forrásokhoz való hozzájutással együtt valósítsa meg.

A jövőképhez hozzátartozik a közlekedési szövetségek létrehozásának szükségessége, a Centrope-projekthez kötődő megvalósítása.

A konferencián résztvevők, így Firtl Mátyás is megfogalmazták azt az igényt, hogy az európai korridorokon lehessen változtatni, hogy azok valóban hatékony összeköttetést teremthessenek a régión belül.

A Centrope és a Jövő-régió összekapcsolásának szükségessége mellett, mint közös érdek, felmerült a kelet-nyugati irányú kapcsolat megteremtése is, tekintettel arra, hogy a meglévő korridorok között, egy 200 kilométeres szakaszon kell az átjárhatóságot megvalósítani. A felmerült kérdéseket az Eurégió West/Nyugat Pannónia továbbítja Bajnai Gordonak, azzal a céllal, hogy ezek a tervek helyet kapjanak a Nemzeti Fejlesztési Tervben, a finanszírozhatóság megteremtése érdekében.