Rovat: Borváros
2007. december 06., csütörtök 21:56
VIII. Magyarországi Bormarketing Konferencia
VIII. Magyarországi Bormarketing Konferencia A szakmai esemény témakörei között az országos közösségi marketing program, az Európai Unió borpiaci reformja, a biodinamikus gazdálkodás szerepelt, és a német, osztrák, lengyel és francia előadók jóvoltából az Unió számos bortermő vidékére is ellátogathatott gondolatban az érdeklődő. December hatodikán dr. Simon István alpolgármester nyitotta meg a rangos szakmai eseményt.
Sopron alpolgármestere részletes történelmi áttekintést adott a kelta kortól kezdődően arról, ahogyan a ,,mítoszok völgyeként”, a Sopron környéke részint, olyan természetrajzi adottságokat kínál az idelátogatónak, amelyek megismerésre és felfedezésre alkalmasak az év minden időszakában, részint olyan történelmi tettek tanúja, amely a szabadság és a hűség városává tette Sopront. Sopron város nevében az épített műemlékek mellett a virágzó és egyre fejlődő helyi borkultúra is éretéke a helynek, amely a tradiciókra épülve szolgálja a jelent és jövőt – fejtette ki dr. Simon István. Dr. Nagy Frigyes egyetemi tanár arról szólt, hogy a borászat, a szőlőművelés művészet, akárcsak az ahhoz kapcsolódó marketingmunka. "Nem az idő halad: mi változunk, egy század, egy nap szinte egyre megy." Madách Imre gondolatát választották a VIII. Magyarországi Bormerketing Konferencia mottójául a szervezők, amely arra utal, hogy a hazai bormarketing nagy változások előtt áll. Az országos találkozó elsődleges célja, a már törvényileg szabályozott közösségi marketing program részletes tárgyalása. A szakemberek már a 2008-2011 közé eső időszakra kijelölt célokról és azok megvalósításának lehetőségeiről is tanácskoztak. A konferencia nyitó plenáris ülésén a Magyar Bormarketing Kht. képviselői mutatták be a közösségi bormarketing tervezett működési elveit, a belföldi és külpiaci programokat. Az elmúlt évben az első legfontosabb feladat a közösségi marketing jogszabályi hátterének rendezése volt. Ezzel párhozamosan történt az a szakmai munka, amelynek eredményeként megszületett egy rövid távú marketingterv. „Indul a közösségi bormarketing“. Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetőjének bevezetése után a további előadók már az Európai Unió borvidékeire kalauzolták a résztvevőket. Az eddigi évek gyakorlata szerint idén is olyan országok képviselői léptek a pódiumra, ahol példaértékű marketingprogramok folynak, vagy amelyek a magyar bor piacaként jelölhetők meg. A Rajna vidékéről, Geisenheimből két kutató érkezett. Dr.Szolnoki Gergely docens a német borpaic elemzését vállalta fel, Edward Binder pedig a kelet-európai bortermelő országok exportlehetőségeiről beszélt. |