CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Mi1más

2008. június 16., hétfő 08:36


Több prezentáció a középiskolás órákon?

Több prezentáció a középiskolás órákon?

Egy nemrégiben végzett felmérés szerint a középiskolás diákok több prezentációt várnak a tanórákon.

Az iskolai tanári prezentációk fokozzák a diákok figyelmét, megkönnyítik a tananyag befogadását, nem véletlen, hogy a tanulók 60%-a szorgalmazná a Power Pointos bemutatók még gyakoribb alkalmazását - derül ki a Felvételi Információs Szolgálat (FISZ) Tájékozódás témakörében végzett középiskolai kutatásából. A különféle szerkesztőprogramok jelenléte mind az iskolai, mind a diákok otthoni számítógép-használatának szerves részét képezik, közel 80%-uk használ néhány alkalommal szövegszerkesztőt egy iskolai félév során, 31%-uk pedig rendszeresen. Ebből is kiderül, hogy a tanulók nem idegenkednek a tanórai számítógépes programoktól, sőt, egyharmaduk szívesen venné az órai szemléltetést, illetve a gyakoribb csoportmunkát. Ez kapcsolatba hozható a tanulók napi intenzitású számítógépezésével: 82%-uk minden nap hobbiként tölti a szabadidejét gép előtt, és szinte ugyanennyien naponta csatlakoznak a világhálóra.

A netezési kedv töretlen, a kérdés csupán az, hogy ebbe a napi többórás időtöltésbe, valójában mi fér bele. A középiskolás diákok több mint fele hallgat rendszeresen zenét számítógépén keresztül – otthoni elfoglaltságként, sokuk netes barangolással tölti ezt az időt, emellett jelentős a filmnézés, a fórumok olvasása és a kommentezés is.

Az iskolai használatot azonban elválaszthatjuk a szórakozási célú számítógépezésről – a diákok 19%-nak csak itt van netezési lehetősége. Így nyeri el az első helyet a Word szövegszerkesztő, második leggyakoribb a PowerPointos bemutató, amely általában a tanórát kísérő eszközként funkcionál, a fiatalok harmadik legintenzívebben alkalmazott programja az Excel táblázatkezelő, amely szintén a hatékony tanulást segíti.

A fiúk és lányok internetezési kedve hasonlóan alakul, a legnépszerűbb tevékenységekben sem mutatkoznak nagyobb eltérések, mégis napi tevékenységként 10-15 %-kal több fiú tölti idejét a számítógép előtt. Köreikben töretlen a lövöldözős játékok vezető pozíciója, közel 63 %-uk harcol gépen keresztül, illetve a programozás és webfejlesztés is egyre rendszeresebbé válik.

FISZ Hírügynökség