CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Diákélet - diákszáj

2009. április 23., csütörtök 19:02


Egyre több európai diák kíván külföldön tanulni

Egyre több európai diák kíván külföldön tanulni

Egyre több európai diák szeretne külföldön tanulni - derül ki az Eurobarometer közvélemény-kutató intézet szerdán Brüsszelben ismertetett jelentéséből.

A közelmúltban a felsőoktatásban részt vevő európai diákok körében készített Eurobarometer-felmérésből kitűnik, hogy a diákok szeretnék, ha több lehetőségük nyílna a felsőoktatásban való részvételre, az egyetemeknek pedig szerintük együtt kellene működniük a munka világával, nagyobb hangsúlyt kellene helyezniük az egész életen át tartó tanulásra. A megkérdezettek döntő többsége kiemelt fontosságot tulajdonít annak, hogy biztosítsák a diákok számára a munkaerő-piaci sikerhez elengedhetetlen ismereteket. vAz Európai Bizottság közölte, hogy a jövő héten - április 28-án és 29-én - 46 európai ország felsőoktatásért felelős miniszterei találkozón vesznek részt a belgiumi Leuvenben és Louvain-la-Neuve-ben, hogy számba vegyék az úgynevezett bolognai folyamat eredményeit, új menetrendet állítsanak össze, és megállapodjanak a következő évtizedre vonatkozó európai felsőoktatási prioritásokat illetően.

A diákok 87 százaléka fontosnak tartja, hogy a felsőoktatási intézmények ösztönözzék az innovációt és a vállalkozói szellemet diákjaik és munkatársaik körében, valamint hogy lehetőségük nyíljon a tanulmányi program keretében magánvállalatoknál szakmai gyakorlaton való részvételre. Egyre több diák kíván külföldön tanulni, és nagy részük több tájékoztatást szeretne kapni a felsőoktatási intézmények minőségéről, mivel ezen információk alapján könnyebben tudnának dönteni tanulmányaikról.

Mivel Európán kívüli országok is nagy érdeklődést mutatnak az európai felsőoktatási térségben végbemenő reformok iránt, most első alkalommal szervez az Európai Bizottság olyan "bolognai politikai fórumot", amelyen a folyamatban részt vevő 46 országon kívül 21 Európán kívüli ország is képviselteti magát.

A legfontosabb bolognai reformok az alábbiakra összpontosítanak: a fokozatok háromciklusú szerkezetére - alapképzés, mesterképzés, doktori képzés -, a felsőoktatáson belüli minőségbiztosításra, valamint a képesítések és a tanulmányi idők elismerésére.

(forrás: MTI)