CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Mi1más

2009. jĂşlius 01., szerda 11:05


Az öregdiákok és a webközösség kapcsolatáról tanácskoztak

Az öregdiákok és a webközösség kapcsolatáról tanácskoztak

A közösségépítő alkalmazások, weboldalak és az alumni szervezetek összekapcsolásának hasznára világítottak rá felsőoktatási szakértők és a magánszféra képviselői a nemrégiben megrendezett, Közösségi weboldalak és alumni szervezetek nevet viselő szakmai találkozón.

Szabó Márton, az IWIW képviselője elmondta: az oldal 4,3 millió regisztrált felhasználója közül naponta 120 ezer olyan van, aki 18 évnél idősebb és még tanul. A közösségépítés gyakorlatát pedig már számos felsőoktatási intézmény is elsajátította a végzettek közötti együttműködés területén.

A legtöbb intézményben működik valamilyen öregdiák, úgynevezett alumni szervezet, így nem szakad meg a kapcsolat a hallgató és az intézmény között a diplomaszerzés után sem, mely kontaktus során megszerzett információs jól hasznosíthatóak a diplomás pályakövetéses vizsgálatok során. A sikert azonban sokban befolyásolja, hogy milyen az alumni szervezet, hány tagja van, és ők mennyire aktívak - hangzott el a találkozón, melynek a működő gyakorlatok összegyűjtését tűzte ki célul azzal kapcsolatban, mi tesz népszerűvé egy online közösséget.

A közösségi weboldalak annak ellenére, hogy csak néhány éve jelentek meg, mára hihetetlen népszerűségre tettek szert. Mint azt Hain Ferenc, az Educatio Kht. külső szakértője elmondta, az internetezők 60 százaléka naponta fellép valamilyen közösségi oldalra. Az egyik legnagyobb magyar portál, az IWIW esetében ez napi 1,2 millió látogatót jelent. A legtöbb felhasználó számára az ilyen közösségek a digitális önkifejezés és a kapcsolattartás fórumai, mely felületeken az azonos érdeklődési körön kialakuló klubok új kommunikációs lehetőségeket rejtenek magukban. Rövid idő alatt, olcsón, nagy tömegekhez lehet eljuttatni az üzenetet. A közösségépítésben rejlő lehetőségeket az egyetemek, főiskolák is felismerték és alkalmazzák alumni szervezeteikben. A Pécsi Diplomások Köre például együttműködik az IWIW-en kialakult Pécsi Tudományegyetem Klubjával. Győrmárton Rita, az Alumni Iroda vezetője elmondta: a klubbot egy náluk végzett hallgató hozta létre, és ma már 11 ezer regisztrált tagja van. Szabó Márton az IWIW képviselője elmondta, az oldal 4,3 millió regisztrált felhasználója közül naponta 120 ezer olyan van, aki 18 évnél idősebb és még tanul. Kovács Zsolt és Tamándl László, a győri Széchenyi István Egyetem képviselői arra hívták fel a figyelmet, hogy az alumni szervezetek nem kizárólag öregdiákok számára lehetnek érdekesek. Komplex szolgáltatásai segítségével a győri hallgatói portál már az egyetemi évek alatt igyekszik bevonni a diákokat, így már a kezdetekben megismerhetik az alumni rendszer nyújtotta lehetőségeket. Hasonlóan gondolkodnak a Debreceni Egyetemen, ahol a HuMarket elnevezésű karrier portál segíti a jelenlegi és végzett hallgatókat a tájékozódásban, munkakeresésben. Az oldal egyfajta elektronikus piactérként működik, ahol az állásajánlatok és gyakorlati helyek mellett, a karrier tanácsadásra is nagy hangsúlyt fektetnek. A Szegedi Tudományegyetem online öregdiák felülete elsősorban az Alma Mater munkáját segíti elő. Vincze Hanga Ágnes, az egyetem képviselője elmondta: a weboldal főleg az ügyintézési és szervezési munkákban nyújt nagy segítséget. A honlapon könnyen és gyorsan elérhetőek az öregdiákok, így egyszerűbb a kapcsolattartás. A szegedi alumni szervezet sajátossága, hogy nem csupán volt hallgatók, hanem az egyetem dolgozói is lehetnek tagok. A szakmai klub során kiderült, szükség van a közösségépítő alkalmazások és az alumni szervezetek összekapcsolására. Az ilyen site-oknak az igazi titka a közösségformáláson kívül a különböző alkalmazásokban rejlik, melyek folyamatosan fenntartják az érdeklődést, motiválják a felhasználókat, hogy újra és újra belépjenek az oldalra. A közösségi portálok legkedveltebb funkciói a személyre szabható felületek, a fájlmegosztás lehetősége, a fórumok, galériák, és az üzenő falak. Elhangzott: a lényeg, hogy a tagok érezzék, tartoznak valahová.

(EduPress)