CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Mi1más

2009. július 20., hétfő 09:08


Nyelvtanulást segítő játékot fejleszettek ki AKG-s diákok

Nyelvtanulást segítő játékot fejleszettek ki AKG-s diákok

Tanárok, óvodai pedagógusok, sőt egy színtársulat tagjai is érdeklődtek már a különleges nyelvoktató játék iránt, amely az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) csapatát a Junior Achievement - Young Enterprise nemzetközi diákvállalkozási verseny döntőjébe juttatta.

A diákok által alapított Game Over Nyrt. "sztárterméke" egy társasjáték, amely nemcsak nyelvoktatásra alkalmas, de segíti a különböző kultúrák megismerését is. Lehet, hogy a diákverseny után a fiatal üzletemberek hamarosan a piaci verseny körülményei között is próbára tehetik vállalkozási ismereteiket.

A Junior Achievement - Young Enterprise egy diákvállalkozási program és verseny, melyen 15 és 20 év közötti diákok saját vállalatot alapítva ismerhetik meg az üzleti élet kihívásait. A JA-YE program egy évig tart, ennyi idő alatt kell megtanulni, hogyan kell céget igazgatni, hogyan lehet hatékonyan kommunikálni egy szervezet tagjaival és annak partnereivel, miként kell gazdálkodni a cég büdzséjével, hogyan lehet a piacon is eladható, vonzó terméket létrehozni. A nemzetközi fordulót idén Rotterdamban rendezték, ahol az Alternatív Közgazdasági Gimnázium csapata, 9 lány és 1 fiú képviselte hazánkat.

A magyar csapat olyan termékkel akart bemutatkozni, amilyet még senki nem alkotott. A társasjátékban különösen fontos szerepet kap egy labda, amelyen nyolc különböző nyelven leírt szavakat lehet elhelyezni. A csomag tartalmaz még többek között egy CD-t, amelyen nyelvtanárok olvassák fel a szavakat, egy füzetet, amelyben a szavak listái és az országok bemutatása találhatók valamint szó-, activity- és egyéb kártyákat. A játék nemcsak nyelvtanulásra használható - ösztönzi a kapcsolatteremtést, segít a világban való könnyebb eligazodásban, fejleszti a tanulási, koordinációs készségeket is. "Az év folyamán több helyen is megfordultunk, hogy bemutassuk termékünket" - nyilatkozott a csapat egyik tagja. "Nyelviskolákba, tanárokhoz is elvittük a társasjátékot, megkértük őket, mondják el véleményüket, hadd fejleszthessük tovább a labdát. Kivétel nélkül azon az állásponton voltak, hogy a játékunk jól alkalmazható, sokszínű, ők is szívesen használnák. Matematika és irodalom tanárok is rendeltek belőle, saját célra - képleteket illetve szinonimákat helyeztek el a labda rekeszeibe. Megismerkedtünk a Karaván színtársulattal, amely hátrányos helyzetű roma gyermekeket foglalkoztat, nekik is sokat segített a játék a diákok angoltanításában. Iskolákban, óvodákban is jártunk, ahol játékos formában mutattuk be a terméket a gyerekeknek, óvónőknek, tanároknak. Nagyon sok pozitív visszajelzést kaptunk, a legnagyobb sikerélmény mégis az volt, amikor megtudtuk, hogy mi leszünk az a magyar csapat, amelyik a nemzetközi versenyen is részt vehet. Hatalmas lelkesedéssel készültünk több mint egy hónapon keresztül, rengeteg időt töltöttünk az iskolában jóval az évzáró után is: írtunk, fordítottunk, a prezentációnkat gyakoroltuk. Kint a versenyen egy üzletemberekből, kommunikációs szakemberekből, közgazdászokból álló zsűri előtt angol nyelven kellett bemutatni, hogy működik egy diákvállalat Magyarországon. Erre a rotterdami New Luxor Theatre-ben került sor országonkénti prezentáció keretében. A standokat végigjárva azt tapasztaltuk, hogy a legtöbb nemzet biztosabb anyagi és technikai háttérrel rendelkezik. Komoly szponzorok álltak a csapatok mögött, a diákvállalkozások zömét nemzetközileg elismert nagyvállalatok támogatták" - nyilatkozta a csapattag.

A kiállításon a diákok komoly sikert arattak a látogatók körében. A diákok a zsűri dicséretét bezsebelve, jókedvűen tértek haza a versenyről, mindannyian azt remélik, hogy különleges játékuk még sokak számára teszi élménnyé a nyelvtanulást.

(EduPress)