CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Mi1más

2009. július 27., hétfő 11:24


A Tour de France nagyágyúja is segít kiválasztani az EU új ökologóját

A Tour de France nagyágyúja is segít kiválasztani az EU új ökologóját

Pár nappal ezelőtt a világhírű kerékpáros, Miguel Induráin támogatásáról biztosította az EU ökológiai logójának megalkotására indított pályázat szervezőit.

A Tour de France egymást követő öt alkalommal történő megnyerésével hírnevet szerzett kerékpáros – aki emellett a Giro d’Italia kétszeres győztese is – találkozott a verseny zsűritagjaival, hogy segítsen kiválasztani a páneurópai eseményre benyújtott pályázatok közül a legsikeresebb logót.

A gazdálkodó családban született Miguel Induráin egész élete során egyre bővítette a táplálkozással kapcsolatos ismereteit, és személyes tapasztalatokat szerzett abban, hogy miként kamatoztathatja e tudását a gyakorlatban is. Induráin eltökélt sportszelleme, illetve az egészséges táplálkozás iránti elkötelezettsége jelentősen segítette a zsűrit annak eldöntésében, hogy melyik logó testesíti meg legjobban a biotermékeket, és mely pályaművek érdemesek leginkább a döntőbe kerülésre.

A bírálóbizottság, amelynek munkájába Miguel Induráin bekapcsolódott, a biogazdálkodás és -termesztés területének jeles szakértőiből, valamint nemzetközileg elismert hivatásos tervezőgrafikusokból állt. A zsűri prominens tagjai közé tartozott Erik Spiekermann kreatív igazgató és ügyvezető társtulajdonos Németországból; Riitta Brusila-Räsänen, a lappföldi egyetem tervezőgrafika-professzora Finnországból; Szymon Skrzypczak díjnyertes fiatal tervezőgrafikus Lengyelországból; Elisabeth Mercier, az Agence BIO igazgatója Franciaországból; Urs Niggli, a svájci Biomezőgazdasági Kutatóintézet (FiBL) igazgatója; Tom Václavík az ökológiai termékek marketingjének szakértője és az International Organic Retailers Association elnöke a Cseh Köztársaságból; valamint Craig Sams, a Soil Association elnöke az Egyesült Királyságból. A zsűri elnöki tisztét Rob Vermeulen, a Pan-European Brand Design Association korábbi elnöke töltötte be. A kiválasztott legsikeresebb pályaművekből az európai nagyközönség online szavazással választja ki a győztest. A kiválasztott alkotások az év végén elérhetőek lesznek a www.ec.europa.eu/organic-logo honlapon. A győztes logó kiválasztásában minden európai polgár részt vehet.

2010 júliusától az új logót valamennyi bioterméken feltüntetik majd az Európai Unió teljes területén. Ellentétben a már meglévő európai uniós ökológiai logóval – amelynek használata önkéntes alapon történt – az új logó feltüntetése a 27 uniós tagállamból származó valamennyi előre csomagolt ökológiai termék esetében kötelező lesz.

Az új logónak köszönhetően az európai fogyasztók megbizonyosodhatnak arról, hogy az általuk vásárolt termék csakugyan eredeti ökológiai forrásból származik, és azok minősége megfelel az Európai Unió egész területén alkalmazott szabványnak.