CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Mi1más

2009. augusztus 27., csütörtök 16:52


Egyre magasabb adósságot halmoznak fel az amerikai fiatalok

Egyre magasabb adósságot halmoznak fel az amerikai fiatalok

Egy átlagos amerikai egyetemista felsőfokú tanulmányi befejezéséig 31 ezer dolláros adósságot halmoz fel, ami 73 százalékkal több a hat évvel ezelőtti adatoknál.

Ráadásul, míg 2004-ben a diákok 24 százaléka fizette tandíját a hitelkártyáján rendelkezésére álló keretből, addig idén ez az arány már 30 százalék. A jogalkotók törvénymódosításokkal igyekeznek megfékezni a fiatalok eladósodását, ám a válság miatt megnehezedett körülményekre hivatkozva egyre többen követelik, hogy a következő gazdaságélénkítési intézkedések egyike a diákok tehermentesítése legyen - írja a Világgazdaság a Reuters által idézett tanulmány alapján. A tanulmány szerint a tartozás növekedésének okai összetettek, egyrészt a tandíjak gyors növekedésének tudhatók be, másrészt annak, hogy a diákok munkavállalási lehetőségei csökkenek, vagy azok anyagi feltételei romlanak. Ennek eredménye, hogy egy hallgató hitelkártyája átlagosan 4100 dollár tartozást mutat, de vannak olyan hallgatók is, akiknek négy-öt hitelkártyájuk van, mindegyik mínuszban.

Az általános eladósodás miatt sokan a pénzintézetek rámenős marketingmódszerét hibáztatják. A New York-i Egyetem és a Kaliforniai Egyetem például kénytelen volt megtiltani a pénzügyi cégeknek, hogy a kollégiumokban és az egyetemi könyvesboltokban próbáljanak maguknak új ügyfeleket szerezni. Ez persze a nagy bankokat nem riasztja el, a JP Morgan Chase vagy a Capital One például továbbra is elsősorban a Facebook és a Twitter népszerű közösségi oldalakon próbálják megnyerni a fiatalokat. Bár Barack Obama elnök májusban aláírta a hitelkártya-felelősségi törvényt, amely szerint rendszeres jövedelemigazolás és kezes nélkül a diákok nem juthatnak hitelkártyához, illetve ami megtiltja a pénzintézeteknek, hogy különböző szóróajándékokkal csábítsák magukhoz a fiatalokat, ez a bankokat nem tántorítja el céljuktól. Kutatások szerint ugyanis a fiatal korban kialakuló márkakötődés meghatározó, sokszor egész életeket végigkísér.

(EduPress)