CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Sport

1999. augusztus 04., szerda 00:00


Forma 1 Német Nagydíj

Német Nagydíj - Hockenheim

Német Nagydíj M Schumacher nélkül. Ennek ellenére 100.000 nézõ megy ki a versenyre, a legõrültebb Schumacher rajongók mankóval és begipszelt lábbal jelennek meg. Hockenheim a leghosszabb pálya, ezért mindössze 45 körbõl áll a verseny. A McLaren csapat a verseny elõtt bejelenti, hogy mindkét pilóta marad a következõ évben is.
A start ezen a versenyen sem zajlik esemény nélkül. Villeneuve és Diniz ütköznek, mindketten kiesnek. A kanadai versenyzõnek ezzel tovabb folyatódik rossz sorozata, hiszen eddig  még minden versenyen kiesett idén.
Damon Hill - aki eldöntötte, hogy az idei szezont még végigcsinálja - az 5. körben kicsúszott, de itt még vissza tud térni a pályára. Másodszor azonban már nem ilyen szerencsés ,, és a boxban a verseny feladására kényszerül.
Coulthard a 9. körben tesz látogatást szerelõinél, miután az autó elülsõ szárnyáról letört egy darab. Ezután hatalmas hajrába kezd, 357 km/h sebességgel gyorsasági rekordot állít fel, késõbb 10 másodperces büntetést kap, mert egy kanyart levágva elõz meg egy autót.
Ezen a pályán általában mindenki egyszer cserél  kereket, hogy ki mikor, azt a gumik állapota határozza meg kevésbé a taktika. Hakkinen, aki biztos vezetõ helyrõl áll ki új kerekekért, a tankberendezés hibája miatt 24,3 másodpercet veszít és a 4. helyre esik vissza. Frentzent megelõzve hamarosan újra 3. , de ekkor megtörténik az amire senki sem számít, a McLaren bal hátsó gumija defektet kap, Hakkinen autója megpördül és a gumifalban végzi. Szerencsére a finn pilóta sértetlenül mászik ki autójából. A Ferrari szurkolók õrjöngenek, hiszen így már semmi sem veszélyezteti kettõs gyõzelmüket. Irvine egy héten belül második gyõzelmét szerzi és összetettben is átveszi a vezetést. Salo méltó módon helyettesíti M. Schumachert és lesz második. A németek örömére Frentzen is dobogóra állhat; míg a "kis" Schumi lesz a negyedik. Coulthard 5. helye és a versenyen elért leggyorsabb köre sem vígasztalja a Mercedes rajongóit. A hatalmas ünneplésrõl egyenlõre le kell mondaniuk.
Az autók több mint a fele kiesett, ami itt nem ritka, hiszen a pálya 73,5 %-án teljes gázzal kell hajtani.
Michael Schumacher most adott elõször interjút balesete óta, visszatérésének idõpontjáról azonban nem nyilatkozott. A Ferrari gyõzelme után lehet készülõdni a hazai versenyünkre, mert ha minden normálisan alakul, nagyon jó és izgalmas versenyre számíthatunk.