Rovat: Lélektől lélekig
2000. március 29., szerda 00:00
Krisztus nyilvánosság-klubja Az evangélium üzenete 2000.04.02.
Jn 3.14-21 Amint Mózes fölemelte a kígyót a pusztában, úgy
fogják fölemelni az Emberfiát is, hogy aki hisz benne, az el ne
vesszen, hanem örökké éljen. Mert úgy szerette Isten a világot, hogy
egyszülött Fiát adta oda, hogy aki hisz benne, az el ne vesszen, hanem
örökké éljen. Nem azért küldte el Isten a Fiát a világba, hogy
elítélje a világot, hanem, hogy üdvösséget szerezzen a világnak. Aki
hisz benne, az nem esik ítélet alá, aki azonban nem hisz, már ítéletet
vont magára, mert nem hitt az Isten egyszülött Fiában. Ez az ítélet: a
világosság a világba jött, de az emberek jobban szerették a
sötétséget, mint a világosságot, mert tetteik gonoszak voltak. Mert
mindenki, aki gonoszat tesz, gyűlöli a világosságot, s nem megy a
világosságra, nehogy kiderüljenek a tettei. Aki ellenben az igazsághoz
szabja tetteit, a világosságra megy, hadd derüljön fény a tetteire,
amelyeket az Istenben vitt végbe.”
Különösen a
rendszerváltozás idején került "közforgalomba" a nyilvánosság
kifejezés. Próbáltunk, próbáltak élni vele, még klub is alakult ezzel
a névvel, aztán valahogyan alábbhagyott a dolog, mert kiderült, a
legtöbb embernek van takargatnivalója. A tagoknak is és a nem tagoknak
is. Pedig a nyilvánosság, az olyan élet, melyet a nyilvánosságra lehet
vinni, melyet valaki a világosságra mer(!) vinni, eszköz a többiek
számára. Az már csak "hab a tortán", hogy a világosságra vítt "foltos"
élet is lehet hasznos, lehet tanúságtétel. A kereszt takaratlansága, a
felemelt kereszt (Krisztusé és a sajátunk) a legeklatánsabb példája a
világosságra vitt eszköznek, a világosságra vihető lehetőségnek. Nem
verekedni kell vele, nem másokat bunkózni vele - nem erre való egyik
sem -, hanem arra, hogy felemeltessen, és legyen egyáltalán lehetőség
felnézni rá.
|