A borfogyasztás és gastronomia szakmai megalapozása
Folytatódik a “Soproni bor útja”!
A borfogyasztás és gasztronómia szakmai
megalapozása
Folytatódik a “Soproni bor útja”
!
Grafika: V.M. rajza alapján
Témánk Magyarországra jellemző turisztikai vonzerő. 1999-ben -
a "Bor és Gasztronómia Évében" - országosan kiemelt marketing-
programként szerepelt. A PHARE CBC e szakmai programsorozatot
támogatásáról biztosította. (Az Alpokalja Idegenforgalmi
Alapítvány Tourinform iroda pályázata alapján állított össze.)
A program a szakma támogatásával és aktív részvételével
számíthat sikerre. A cél olyan konstruktív, cselekvő környezet,
amelyben megvalósulhat a közös – történelmi alapokon nyugvó –
régióban való gondolkodás. Kiemelt szerepet kap az EU által
támogatott projektben a három régió - a soproni, a csallóközi,
valamint a deutschkreutzi - együttműködése, szakembereinek
tapasztalatcseréje. A bor és a gasztronómia képviselői mellett a
borkereskedők és turisztikai szakemberek is meghívást kapnak a
programokra. E szakmai programsorozat - az együttműködési
megállapodások aláírása után - 2000. április 12-én az ún. "EU borút
bejárással" ténylegesen elkezdődött.
A projekt keretében 5 programot szerveztünk, melyek
megvalósítását a Taschnervin Kft. végzi, együttműködve az
Alapítvánnyal és a szakmai szervezetekkel. A programsorozat
fővédnökségére Rudolf Schuster szlovák államfőt kértük fel, aki
tevékenysége révén már bizonyította a régiós együttgondolkodás és
cselekvés fontosságát.
P r o g r a m o k :
I. A SOPRONI BORÜNNEP A MILLENIUM JEGYÉBEN
Cél: a vidékek borainak piacra segítése a minőség jegyében.
Időpont: 2000. május 27-28. Helyszín: Sopron, Fő tér. A program
védnöke dr. Gimesi Szabolcs, Sopron polgármestere, a Magyarországi
Borvárosok Szövetségének Elnöke. A Soproni Borünnep idén először
teremt lehetőséget osztrák és szlovák borvidékek bemutatkozására. A
Fő téren felállított faházakban a vidékek termelői kínálják boraikat,
a program majorette-felvonulással és ünnepélyes megnyitóval kezdődik.
A nívós kulturális műsorokról Sopron város Fúvószenekara gondoskodik.
Közreműködésüknek köszönhetően is fejlődhetett idáig a Borünnep, az
idén már 10. alkalommal kerül megrendezésre. Weinberger Károly, a
zenekar titkára volt az eredeti ötletgazda.
II. SZAKMAI FÓRUM / Dunaszerdahely / Időpont: 2000. június
30.
Helyszín: Szlovákia, Dunaszerdahely, Hotel Bonbon
Célja: plenáris üléseken a három borvidék szakmai helyzetértékelése,
fejlesztési stratégiák, integrációs lehetőségek kidolgozása. 1.
szekció: Bor és marketing - a piacra jutás és a piacon maradás
kérdései 2. szekció: Borutak – Borturizmus Záró ülés:
Szekcióvezetők beszámolója az eredményekről A szünetekben a
borvidékek termelői borkóstoló keretében mutatják be boraikat.
III. BOR- ÉS GASZTRONÓMIAI KIADVÁNY
A borvidékek bor- és ételkultúrájával, tájjellegű
ételkülönlegességeivel ismerteti meg az " ínyenctúra " résztvevőit. A
három régió ízeinek világát bemutató kiadványt a tervek szerint
októberben, a Bor- és gasztronómiai konferencia sajtótájékoztatója
után vehetik kezükbe. Kivitelezési időszak: 2000. június – július -
augusztus A/5-ös méretben; 4 színnyomásban; magyarul, németül,
szlovákul és angolul, mely nyelvenként 3000 példányban készül. A
kiadványban a bor- és gasztronómiai kínálatot – az ahhoz kapcsolódó
tárgyakra és eseményekre utaló - montázskép színesít, amelynek
alapján korlátozott számú plakátot nyomtatnak.
IV. NEMZETKÖZI BORVERSENY
A 2000. év augusztus 24-én a három borvidék jeles képviselőinek
borversenyét rendezzük meg. Helyszín: Auszria, Deutschkreutz A
bíráló bizottság tagjait a három borvidék szakmai köre delegálja. A
bizottság a verseny eredményét ünnepélyes keretek között a
helyszínen, augusztus 31-én hirdeti ki. Az eredményhirdetésére a
résztvevő gazdákon és a szakembereken kívül a borkereskedők is
meghívást kapnak.
V. "A BOR SZEREPE A GASZTRONÓMIÁBAN" című gasztronómiai és
bormarketing konferencia Időpont: 2000. október 26-27.
Helyszín Sopron, Bio-Sport Hotel Lővér Az előadások hallgatói
magyar, osztrák, szlovák bortermelők, borkereskedők, gasztronómiai és
szállásadó szakemberek. Az elkészült bor és gasztronómiai kiadvány
bemutatóján a termelők is bemutatkoznak, majd azt követően kóstolót
adnak boraikból. A konferencia témakörei: Borkultúra
a Kárpát-medencében - A hazai és világfajták piaci versenye - Európai
borrendek - A borfogyasztás alakulása, ösztönzésének módszerei -
Történelmi borvidékek, hagyományőrző étrendek - Borok kínálása,
ajánlása - Az ételek és a borok szakszerű párosítása - Bor- és
vendégfogadás
Szöveg: Tourinform
|