Kevés a hír? Tessék!
Jaj nektek, radarosok! A(MIG) észre nem vesznek!
Kevés a hír?
Tessék!
Jaj nektek, radarosok! A(MIG) észre nem vesznek!
(Valahol az Interneten olvasta barátom, elküldte, nekem is
rettenetesen tetszik! Illusztrációt az egy évvel ezelőtti, Kositzky
Attila altábornagy soproni kiállításából választottam.)
A Londont Edinburgh-gel összekötő A1 autópálya gyorshajtóira
leselkedő két rendőrnek furcsa élményben volt része. Egyikük
kézi radarkészülékkel mérte egy közelgő jármű sebességét, midőn
hüledezve látta, hogy célpontja sebessége meghaladta az 500
km/órat. A készülék aztán - a hüledező rendőrrel együtt - "lefagyott"
és vissza sem lehetett állítani (a készüléket).
Kiderült, hogy a
zsaruradar egy, az Északi Tenger felől érkező, Skócia feletti
mélyrepülési gyakorlatban résztvevő NATO Tornado harci gépre állt rá.
A zsaruk nem is sejtették, mekkora veszélyben voltak: a gép
számítógépe nemcsak hogy érzékelte és azonnal hatékonyan zavarta az
"ellenséges" radarberendezést, hanem ráadásul élesre állított egy
Sidewinder levegő-föld rakétát, készen arra, hogy a fennálló
"veszélyt" semlegesítse. A holland pilóta szerencsére ésszel
gondolkodott és a rakéta kézi ellenőrzését az automatikus védelmi
rendszertől még idejében átvette . A rendőrjárőröket feletteseik
figyelmeztettek, hogy radarjukkal a jövőben ne a tenger, hanem a
szárazföld felé célozzanak.
Eddig a hír. A felmerülő kérdések.
1. Nálunk a hadügy már döntött-e afelől, milyen gépeket vásárol?
2. A MIG 21-29-nek van-e Sidewindere? Tudják-e a pilóták
megfelelően kezelni?
3. Nem lehetne-e rendszeresen mélyrepülő gyakorlatokat tartani
(mondjuk mifelénk, lövői egyenes, M1-es és úgy általában mindenfelé) ?
4. Én a tengerhez nem is ragaszkodnék túlságosan.
-DI-
|