Rovat: Borváros
2000. október 27., péntek 00:00
A bor szerepe a gasztronómiában című bormarketing konferencia második napja Kiadványoktól a termelők dicséretéig
Október 27-én az előzetesen meghirdetett program szerint 9 órai kezdettel Voleszák Zoltán, a Soproni Idegenforgalmi, Kereskedelmi és vendéglátóipari Szakképző Iskola szaktanára Bor és vendégfogadás címmel, majd azt követően dr. Csizmazia András, a Budapesti Gazdasági Főiskola docense Borok kínálása, az ételek és borok szakszerű párosítása címmel tartotta meg előadását a Bio-Sport Hotel Lővér konferenciatermében. Horváthné Hoszpodár Katalin, a Tourinform Iroda vezetője bemutatta
A tőkétől a pohárig, az ízek birodalmáig című bor és
gasztronómiai ajánló kiadványt.
Dr. Gimesi Szabolcs mint a Magyar Szőlő- és Borvárosok Egyesületének elnöke, valamint Sopron Megyei Jogú Város polgármestere, kiadványi ajánlásként egyben arról az útkeresésről tesz említést, melyet a megjelentetés elő kíván segíteni. A “Termelők dicsérete – A bornak lelke van“ bevezető rész mondanivalóját kiemelten fontosnak, mindenki számára megszívlelendőnek tartjuk, ezért nyomtatásban történő megjelentetését szorgalmaztuk.A három borvidékre leginkább jellemző vörös- és fehérborszőlő fajták leírását sommelier ételajánlat és szervírozási hőmérsékleti útmutató egészíti ki. A borvidékenkénti termelői bemutatkozásokat maga a borvidékek történeti leírása vezeti be. A múlt felidézése mellett a jövőbeni tervek, fejlesztési elképzelések is körvonalazódnak. A tájjellegű ételspecialitások sommelier bevezetőjét a három borvidék tájjellegű ételeinek ajánlata és a hozzá leginkább illő borok kínálata követi. Mindhárom borvidék ételsora - jeles szakemberek közreműködésével. A termelői és a tájjellegű ételspecialitások bemutatásánál az volt az elsődleges szempont, hogy borvidékenként mindenki számára azonos esélyt teremtsünk. Ez a tartalmi részek felépítésénél éppúgy nyomon követhető, mint magának a kiadványnak formai megjelenésénél. A kiadvány témaköreit más-más háttérszín, de azonos nyomat kíséri, ezt a megoldást a tartalmi részek megfelelő tagolása miatt választottuk. A háttérszíneknél a föld, a természet színeit kívántuk megjeleníteni úgy, hogy a színátmeneteknél a harmónia megmaradjon. Mivel a kiadvány terjedelme nem tette lehetővé, hogy valamennyi arra érdemes gazda bemutatkozhasson, ezt az utolsó két oldalon táblázatos formában, elérhetőségük feltüntetése mellett kívántuk pótolni. A borító domborzati térképén követhető az az utazás, amelyre a kiadvány invitál. A három borvidék ajánlott állomáshelyei külön kiemelést nyertek. A kiadvány négy nyelven – magyar, német, szlovák, angol –, nyelvenként 3000 példányban jelent meg. A borító szerkesztett montázsképe alapján 500 darab plakát készült. A korlátozott példányszámban megjelent kiadvány elsősorban a borvidékek szakmai munkáját, direkt marketing tevékenységét segíti elő. A rangos rendezvény a bemutatott kiadványban szereplő borosgazdák borkóstolóval egybekötött szakmai bemutatójával - borkóstolóval - folytatódott. A továbbiakban rovatunkban folyamatosan közzéteszünk néhányat a
konferencián elhangzott anyagokból.
|