Rovat: Borváros
2000. december 10., vasárnap 20:18
I. Magyarországi Bormarketing Konferencia
eredményt csak úgy lehet elérni, ha tudomány
áll mögötte
Az I. Magyar Bormarketing Konferencia második napján a program szerinti
előadásokat követően dr. Magda Sándor egyetemi tanár főigazgató a konferencia
munkáját értékelve elmondta, hogy Magyarországon már az 1980-as évek közepétől
- a magyar agrárgazdaság válságának érzékelésével - illetve azt követően
a rendszerváltozás következményeként felborult, majd új szerkezetűvé alakult
át a magyar agrárszerkezet.
A borban rejlő értéket a terület kiválasztása, a fajta megválasztása, a talaj megválasztása, a tájkörzet, a telepítéstechnológia, a növényvédelem együtt adja meg
Dr. Magda Sándor zárszavában javasolta, hogy a jövőben a plenáris ülések
három - az ágazat helyzetét pontosan meghatározó - témakörrel foglalkozzanak:
szőlészettel, borászattal és marketinggel.
Dr. Magda Sándor zárszavát követően Rigler Zsolt az R-Marketing Bt. ügyvezetője kihirdette a "borszépségverseny" győztesét. Az I. Magyar Bormarketing Konferencia szervező bizottsága a Németh Pince 1998-évi Chardonnay palackját a legesztétikusabb palack címmel tüntette ki.
Ezt követően a részvevők fáklyás menetben vonultak a Hotel Wollner boros pincéjébe, ahol a Széchenyi István Gimnázium négy tagjából alakult kamaracsoport rövid borversek és bordalokból álló műsora után EU-Bortrezor avatására került sor. Molnár Tibor a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács elnöke szerint Magyarország EU-ba való belépéskor fogják majd az EU-trezort egy ünnepség keretében megnyitni. té |