CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Borváros

2000. december 10., vasárnap 20:18


I. Magyarországi Bormarketing Konferencia

eredményt csak úgy lehet elérni, ha tudomány áll mögötte
Az Első Magyarországi Bormarketing Konferencia

Az I. Magyar Bormarketing Konferencia második napján a program szerinti előadásokat követően dr. Magda Sándor egyetemi tanár főigazgató a konferencia munkáját értékelve elmondta, hogy Magyarországon már az 1980-as évek közepétől - a magyar agrárgazdaság válságának érzékelésével - illetve azt követően a rendszerváltozás következményeként felborult, majd új szerkezetűvé alakult át a magyar agrárszerkezet.
A különböző ágazatok továbbfejlesztésének lehetőségeire maga a felsőoktatás kell, hogy válaszoljon, mert bármely szakterületen eredményt csak úgy lehet elérni, ha tudomány áll mögötte.

- A konferencia előadásai a részvevőket arról győzték meg, hogy az az út, amelyet nem terveznek meg előbb utóbb kátyússá válik, az az épület, amelyet nem szilárd alapokra helyeznek megbillen, az a tevékenység - szőlészet, borászat, mely nem az alapjaitól építkezik, nem képvisel igazi értéket- jegyezte meg szemléletesen az előadó.
A borban rejlő értéket a terület kiválasztása, a fajta megválasztása, a talaj megválasztása, a tájkörzet, a telepítéstechnológia, a növényvédelem együtt adja meg
 
A "borszépségverseny" nyertes palackja

Dr. Magda Sándor zárszavában javasolta, hogy a jövőben a plenáris ülések három - az ágazat helyzetét pontosan meghatározó - témakörrel foglalkozzanak: szőlészettel, borászattal és marketinggel.
Ne csak arról essék szó, ami rossz - fejtette ki dr. Magda Sándor, hanem arról, hogy mit lehet és kell tenni azért, hogy jobb legyen. Az Európai Unió és a hazai piac mellett kevés szó esett a globalizációról, pedig tudomásul kell venni, hogy csak globális piac létezik.
A konferencia akkor érte el célját, ha sikerült rávilágítania a mélységben rejlő problémákra, ugyanakkor a konferencia anyagát egy kiadványban is meg kell jeleníteni- javasolta dr. Magda Sándor..

Dr. Magda Sándor zárszavát követően Rigler Zsolt az R-Marketing Bt. ügyvezetője kihirdette a "borszépségverseny" győztesét. Az I. Magyar Bormarketing Konferencia szervező bizottsága a Németh Pince 1998-évi Chardonnay palackját a legesztétikusabb palack címmel tüntette ki.

Kis József, dr. Urbán András, Virág Péter, Molnár Tibor 

Ezt követően a részvevők fáklyás menetben vonultak a Hotel Wollner boros pincéjébe, ahol a Széchenyi István Gimnázium négy tagjából alakult kamaracsoport rövid borversek és bordalokból álló műsora után EU-Bortrezor avatására került sor.

Kis József tulajdonos és Virág Péter a Phare Iroda igazgató helyettese és dr. Urbán András, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkárának, köszöntő beszédét követően a részvevők a IV. Páneurópa Nemzetközi Vörösborverseny díjazott borait egyenként helyezték el a bortrezorba.

Molnár Tibor a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács elnöke szerint Magyarország EU-ba való belépéskor fogják majd az EU-trezort egy ünnepség keretében megnyitni.