CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Nyugati Kapu

2001. január 04., csütörtök 11:28


Útkorszerûsítési munkák a nyolcvanötösön

Túl vannak az építõk a negyedik szakaszon

Túl vannak az építõk a  negyedik szakaszon
Útkorszerûsítési munkák a nyolcvanötösön

Az ember – mint tudjuk – elsõsorban saját sorsán méri a világ változásait, ami természetesen nem jelenti azt, hogy nem figyel oda, nem örül az olyan változásoknak, mint amilyenek még a múlt században történtek. Mindkettõ a világhoz csatlakoztat egy utat, mindkettõvel jobb lett az ország, a megye, Sopron vendéghívó ereje.

Szerencsére a hazai úthálózat fejlesztése, fejújítása általában nem csak az utakról szól; ha nem vagy egy hullámhosszon valakivel, nem tudsz csatlakozni a világhoz, ugrik az egész. Sok minden kapcsolódik egy ilyen beruházáshoz, így volt ez karácsony elõtt is, december 21-én, amikor átadták a forgalomnak a korszerûsített 85. számú fõút Kapuvár és Pereszteg közti 20,7 kilométeres szakaszát, amelynek költségei négymilliárd-hétszázhuszonkilencezer forintot tettek ki. Az ünnepséget Fertõszentmiklóson tartották, egészen pontosan a régi út és a községet elkerülõ új útszakasz keresztezõdésben, és bizony egy igen szerencsés ötlet kezd megvalósulni a munkákkal, még akkor is, ha a kormányzat útkorszerûsítési és útépítési munkáival szemben sokan vannak értetlenek és közömbösek.
E sorok nem akarnak mást, mint hogy az utódokat emlékeztessék arra, hogy a megyei közútkezelõ kht. koordinálásával és felügyeletével – az igazgató Szirányi Ákos – határidõ elõtt készült el a felújítás, az ünnepségen Manninger Jenõ, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium politikai államtitkára, valamint Ivanics Ferenc, a megyei közgyûlés elnöke is részt vett, átadták az új szakaszt, szóltak mindarról, ami az út használóit, illetve a környezõ települések lakóit érinthetik. Való igaz, a megye országgyûlési képviselõi sokat tettek azért, hogy az úttal a térség települései között javuljon az infrastruktúra-ellátottság, hogy kapcsolat legyen az Unióval Sopronnál és Kópházánál, Ausztrián keresztül. Az öt szakaszra tervezett korszerûsítés – Kapuvártól Nagycenkig – a Fertõszentmiklóst elkerülõ rész kivételével a meglévõ nyomvonalon történt, a biztonság érdekében lassító és forgalomcsillapító szigeteket, buszöblöket, csomópontokat építettek, a munkákra jutott pénz a kormánytól és a Phare-programból. A Peresztegtõl Nagycenkig tartó szakasz (4,9 kilométer) most következik.

NyK