CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Száguldó Cirkusz

2001. jĂşnius 12., kedd 13:32


Remek boxtaktikával nyert a Williams pilótája

Ralf Schumacher nyerte a Kanadai Nagydíjat.

Az idõmérõn Michael Schumacher lett az elsõ, mögötte Ralf Schumacher, majd Coulthard végzett.

A rajtnál Barichello indult a legjobban: megelõzte Trullit, majd Coulthardot is. Nemsokára utolérte a Schumacher fiúkat, és Ralfot ostromolta. De egy rossz elõzési kísérlet miatt megpördült, és csak a 14. helyre tudott visszaállni. Michael próbált elszakadni a mezõnytõl, de Ralf nem engedte. Barichello Montoyát próbálta megelõzni, de Montoya a falnak ütközött, és Barichello sem tudta már elkerülni a célegyenes elején lévõ betonfalat...
Ekkor bejött a Safety Car és egyberázta a mezõnyt. Miután kiment, Coulthard a harmadik helyrõl a boxba hajtott.. Õt Michael Schumacher követte a boxutcában. Egy pár körrel később Ralf Schumacher is kiment kereket cserélni, de a testvére elé tért vissza. Häkkinen ekkor már a harmadik helyen autózott, amit a boxlátogatása után is meg tudott tartani. Nem sokkal ezután Coulthard motorja felmondta a szolgálatot, és feladni kényszerült a futamot. Leintették a futamot, és Ralf Schumacher megszerezte élete második gyõzelmét.

Kanadai Nagydíj, a verseny végeredménye:
1. R. SCHUMACHER (BMW-Williams) 1:34'31"522
2. M. SCHUMACHER (Ferrari) +20"235
3. M. HAKKINEN (McLaren-Mercedes) +40"672
4. K. RAIKKÖNEN (Sauber-Petronas) +1'08"115
5. J. ALESI (Prost-Acer) +1'10"435
6. P. DE LA ROSA (Jaguar-Cosworth) +1 kör
7. R. ZONTA (Jordan-Honda) +1 kör
8. L. BURTI (Prost-Acer) +1 kör
9. T. MARQUES (European Minardi) +3 kör
10. J. VERSTAPPEN (Arrows-Asiatech) +4 kör (kiesett)
11. J. TRULLI (Jordan-Honda) +6 kör (kiesett)

David Coulthard elmondta, miért akadtak gondjai autója irányíthatóságával a Kanadai Nagydíjon. A skót az elsõ felfüggesztés egyik csavarját találta a pilótafülkében a felvezetõ körben.
"Mikor a rajtrács felé közeledtem a melegítõ körben, a lábamhoz nyúltam, és egy csavart találtam az elsõ felfüggesztésbõl. Beszéltem a srácokkal a boxutcában, és felajánlották, hogy ne induljak el. Azt mondtam nekik, jobb lesz, ha rajthoz állok, és megpróbálok pontokat szerezni. Nem volt megfelelõ az autó egyensúlya, ezért nehezen tudtam vezetni, mégis képes lettem volna a dobogón végezni. Csakhogy a motor elszállt."

 



Éger István <egeristi@sopron.hu>