Rovat: Dr. Bit
2001. június 18., hétfő 11:34
Programozzunk együtt! A new és delete utasítás II.
A new és delete utasítás II.
Az elõzõ alkalommal átnéztük a new és delete -el való dinamikus memóriakezelést. Most megismerkedünk az objektum-orientált programozás (OOP) alapjaival, vagyis az objektumok dinamikus kezelésével. Mint láttuk, a hatására lefoglalódik sizeof(tipus) byte memória. Az objektumoknál ugyanez a helyzet, egy osztály magában is típus értékû, így a "C-s" struct struktúra struktúra_peldany helyett egyszerûen a következõvel is létrehozhatunk további osztályokat: osztaly osztaly_peldany A következõ programrész bemutatja, hogyan
lehet az osztályokat (objektumokat) dinamikusan kezelni. (Ne
ijedj meg, ha nem érted a forrás minden részletét - a
következõkben mindenrõl részletesen szó lesz. Egyelõre
elég annyit megjegyezni, hogy a class a C++ -ban lényegében a
struct-tal megegyezõ funkciójú, de mindemellett több
lehetõséget kínál. Minderrõl részletesen a jövõben!) // OOP_PL_1.CPP - Egyszeru pelda a dinamikus OOP bemutatasara #include void main(void) delete pelda; // Toroljuk
'pelda'-t. - Memoria felszabaditasa // Program vege Nos, itt már látható volt a lényeg: az objektumokat ugyanúgy kezelhetjük, mint bármely más memóriaegységet, és bátran használhatjuk a dinamikus memóriakezeléshez a new és delete operátorpárost. Ezt a kis kitérõt azért tartottam fontosnak, hogy az OOP során már egyértelmû legyen a new és delete használata, és így fel tudjuk használni a következõ nagy témakörhöz, az Objektum Orientált Programozás megismeréséhez. |