Rovat: Száguldó Cirkusz
2001. szeptember 03., hétfő 21:18
Belga Nagydíj - Spa-Francorchamps
Belga Nagydíj - Spa-Francorchamps Az esővel tarkított szombati időmérő edzésen az utolsó pillanatokban dőlt el, hogy ki indulhat az első rajtkockáról. A nedves pálya miatt csak fél órával az edzés megkezdése után merészkedett ki az első versenyző. Az esőgumikkal felszerelt autók közül senki sem tudta megközelíteni a pályarekordot, ennek ellenére az utolsó percekig M. Schumacher vezetett. Ekkor azonban a Williams-BMW csapat még időben váltott száraz gumikra az utolsó körre, így Montoya és R. Schumacher szerezte meg az első két rajtkockát. A futam előtt már száraz pályán foglalhatták el helyüket a versenyzők a rajtrácson. Az első hat helyről Montoya, R. Schumacher, M. Schumacher, Frentzen, Barichello és Villeneuve rajtolhatott. A rajt előtti pillanatokban Frentzen felemelt kézzel jelezte, hogy gond van az autójával, így az új szabály szerint újra kezdődhetett a rajt procedúra. A második rajt előtti felvezető kört Montoya tette emlékezetessé, az
első rajtkockáról nem indult el az autója, így elvesztette az időmérő edzésen
megszerzett első helyét, és csak a mezőny végéről kezdhette meg a pontokért
folyó küzdelmet.
A leállított verseny hosszú percekig tartó szünetében Burti autóját sikerült kiszabadítani a gumifal alól, majd a pilótát elszállították a versenypálya kórházába. ![]() ![]() Húsz körrel a verseny vége előtt az ötödik helyen autózó Barichello a magas rázókövön elvesztette első légterelőjét, de sikerült bevinnie autóját a boxba. Az új légterelővel a brazil versenyző már csak a kilencedik helyre tudott visszajönni, és ezzel jelentősen megcsappant pontszerzési esélye. A versenyt meggyőző fölénnyel a már négyszeres világbajnok M. Schumacher nyerte Coulthard és Fisichella előtt, 52 futamgyőzelmével új rekordot felállítva az örök ranglistán. A futam végeredménye:
A világbajnokság állása 14 futam után:
A konstruktőri világbajnokság állása 13 futam után:
|