CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Borváros

2001. november 28., szerda 12:56


Bormarketing csúcs Sopronban

Bormarketing csúcs Sopronban

A magyar borgazdaság súlyos válsággal küzd. A termelõk panaszai nem találnak meghallgatásra a szõlészek, borászok többsége a kor követelményének megfelelõ
tudás és pénz hiányában nem tud eredményesen gazdálkodni.
Ez a tény talán csak azoknak furcsa akik egyre nagyobb érdeklõdéssel és örömmel fordulnak a még ritka de egyre szaporodó magyar csúcsborokhoz, amelyeket a
borászatban vállalkozók csupán 5 %-a állít elõ.
Vajon mi lesz a többiekkel?
Milyen módon nyerhetik el a magyar borok a világhírû címet?
Hogyan menthetõk meg és állíthatók elõ gazdaságosan azok a világon egyedülálló borok melyek Magyarország kincsei közé tartoznak?

A fenti kérdésekre keresnek választ 2001. december 6. és 7. között Sopronban a szõlészet, borászat tudósai, a marketing tudomány szakértõi, a legjobb és a
legjobbaktól tanulni akaró termelõk, a kereskedõk és a politikusok akik ma még nem foglaltak egyértelmûen állást az ágazat jövõjérõl.
A 37 elõadó között neves osztrák és svájci szakértõk is megszólalnak tanítva a hazai gazdákat.

A II. Magyarországi Bormarketing Konferenciát december 6.-án 14.00 órakor Dr. Vonza András földmûvelésügyi és vidékfejlesztési miniszter nyitja meg,
majd a plenáris ülések következnek. Az esti program során a Magyar Millenniumi Borok versenyének díjkiosztó ünnepségére kerül sor.
A november 21.-én rendezett versenyre 256 nevezés érkezett (!!!). A nyertes borok kóstolása után a  Csongrádi és a Tokaji  borvidék mutatkozik be.

Éjszaka "A bor beszél belõlünk" címmel kötetlen kerekasztal beszélgetés folyik a magyar borról.

Az FVM AMC Kht. által támogatott rendezvény másnap négy szakmai szekcióban folytatja munkáját Tonk Emil, Dr. Kupa Mihály, Sárkány Péter, Dr. Kandikó
József vezetésével.
A szervezõk célja, hogy a rendezvény sikeresen szolgálja a szõlõ- és borgazdaságban vállalkozók gazdasági érdekeit, hogy megfelelõ tudással induljanak a
gazda(g)ság felé.

Program és további információk: http://bormarketingkonferencia.hu

Keglovich István