Rovat: Borváros
2001. december 08., szombat 20:22
Tudással a gazda(g)ság felé II. Magyarországi Bormarketing Konferencia II.II. Magyarországi Bormarketing Konferencia December 7-én szekció üléseken folytatta munkáját a II. Magyarországi Bormarketing Konferencia. A délelőtti és délutáni négy szekció üléseinek témái a Marketing Kommunikáció szerepe a borászatban, Vállalkozásfejlesztés a borászatban, A termékmarketing eszközrendszere a borok világában, valamint Új technikák a borértékesítésben voltak. A marketing és borász szakma neves képviselői elemezték az ágazat jelenlegi helyzetét és kerestek rövid és hosszútávú megoldásokat az uniós csatlakozás előtt kialakult helyzetre.
Délelőtt tizenegy órakor került sor a Hotel Sopron Borház-Vinosseum ünnepélyes felavatására. A GySEV RT. legújabb termék létesítményében - a Hotel Sopron Borház -Vinosseumban - Prátser Ferenc a Hotel Sopron igazgatója köszöntötte a résztvevőket. Az egy évvel ezelőtt tett ígéret, - hogy a második alkalommal megrendezendő Magyar Bormarketing Konferencia tiszteletére ebben a borházban a Bormarketing Műhely Kht-val együtt a Hotel Sopron létrehoz egy bortrezort - megvalósult.
Molnár Tibor a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanácsának elnöke megköszönte a Hotel Sopronnak a támogatást, utalt arra, hogy az első Páneurópai borverseny megrendezése után kézenfekvő volt az együttműködés. Majtényi Lászó a Nyugat-Magyarországi Idegenforgalmi Bizottság elnöke arról szólt, hogy az eddigi együttműködés folytatásaként december 11-én Budapesten megnyílik Nyugat-Dunántúl első irodája a Hotel Sopron kezdeményezésére, a GySEV Rt. és a Magyar Turizmus Rt. közreműködésével.
Az ebédszünetben került sor Magyar Marketing szövetség Bormarketing Klub megalapítására Szakál Zoltán, a debreceni egyetemi oktató ötlete alapján. A klub elnöke Dr. Kupa Mihály országgyűlési képviselő, társelnöke Dr. Gimesi Szabolcs a Magyar Szőlő és Borvárosok Egyesületének elnöke, titkára Szakál Zoltán lett. A délutáni szekcióülések lezárása után a záró plenáris előadáskra került
sor.
A plenáris előadások végén került sor a legszebb borospalack díjának, valamint a címketerv verseny díjainak átadására.
A Nyugat-Magyarországi Egyetem Alkalmazott Művészeti Intézetének hallgatói
közül tizenhárman pályáztak a címketerv versenyen.
Zárszavában Dr. Kandikó József örömét fejezte ki, hogy a plenáris ülés utolsó előadása pozitív kicsengésű volt. Véleménye szerint a fogyasztási szokások megváltozása is hozzájárult a borfogyasztás csökkenéséhez. A konferencia sikereként értékelte, hogy a rendezvény felhívta a figyelmet arra, hogy már nem elég nosztalgiázni, cselekedni kell. A konferencián elhangzott előadások által megfogalmazott problémák kezelésére javaslatokat fogalmazott meg. Mint mondta a kelet-ázsiai töblettermelés nem fog többletfogyasztással járni ezért számolni kell a kínálat növekedésével, míg a demográfiai statisztikák szerint a népesség növekedése a következő évtizedekben az arab területeken lesz számottevő, ez viszont nem fog többletkeresletként jelentkezni. Ezért az MMSZ elnöke szerint a következő konferencia feladata a magyar belső borpiac erősítésének elősegítése. Fontos az új fogyasztói réteg megnyerése, mivel a magyar fiatalok nem borra vannak szocializálva, nincsenek bor tradícióik, bort esetenként reklám alapján választanak.
Dr. Kandikó József javasolta egy - a marketing oktató szervezetek által összeállított - verseny kiírását az egyetemi hallgatók borfogyasztási szokásainak felmérésére, aminek értékelése a következő konferencia egyik témája lehetne, valamint az asztali borok versenyének megrendezését, hiszen ezek a borok jelentős tételt képviselnek a piacon. A kormányzattal való együttműködés szükségessége mellett kiemelte a civil szervezetek, valamint a szakmai szervezetek, a bor és turizmus kapcsolatának erősítését. A zárszót követően a résztvevők megtekintették a délelőtt felavatott Vinosseumot, majd Pince party zárta a kétnapos rendezvényt. |