Rovat: Soproni Snassz
2002. február 07., csütörtök 00:06
Interaktív az egész világ...
Interaktív az egész világ... A képzõmûvészeti alkotások
mûfaji határainak tágítása, illetve új
képzõmûvészeti önkifejezések folyamatos
megjelenése a jelenségek pontos meghatározására
szolgáló hagyományos fogalomkészlet bõvülésével
is jár.
Ugyanis. Megfigyelhetõ, tény, hogy a tárlatnyitón a képek jegyzéke tökéletesen azonos a felaggatott képekkel, ám ezzel szemben, az idõ teltével a kiállítás egyre inkább dinamikus jelleget ölt: abban az inetrnetes-klasszikus értelemben, hogy az eredetileg kiállított képek helyén mások jelennek meg, a képjegyzék változatlan volta mellett. Nomármost. Szépet lehetnie itt értekezni arról, hogy betûkbõl álló jegyzéki mivoltukban a papírra nyomtatott listák hogyan azonosíthatók a festékkel bekent vásznak, lenyomatos papírok és miegymások alkotás-mivoltukban így egymással, de ez nem tárgya a cikknek. Bonyolult matematikai függvénnyel kiszámítható lehetne az is, hogy a kiállítás megnyitása utáni tizedik napon, hány erdetileg kiállított kép marad a falon, és azok közül hány szerepelt az eredeti listán. Hosszabb kutatást igényelne, annak megállapítása, hogy mekkora a valószín?sége, hogy - ad absurdum - az eredeti lista megmaradása mellett egy kiállítási idõszak alatt minden egyes kép kicserélõdjék. Az meg már külön tanulmányt érdemelne, hogy ez utóbbi esetben, az imígyen véletlenszerûen egymáshoz társításra került címek és alkotások milyen értelmi-érzelmi hatással és kifejezõerõvel bírnak. Egyedi és különös a jelenség,
ugye?
Mire megjelent a tájképekrõl írt cikkem, addigra már akt-gyûjteménnyé változott a tárlat... Így most, ha valakit érdekel, inkább az ikszedik típusú találkozásokban gondolkozom, az kevésbé macerás, kiszámítható és jobban megéri. té |