Rovat: Hírek - események
2002. április 30., kedd 23:10
Új, két áramnemű mozdony a GYSEV-nél
Új, két áramnemű mozdony a GYSEV-nél 2002. április 30-án Sopronban ünnepélyes keretek
között kerül átadásra az új, két áramnemű nagyteljesítményű Siemens gyártmányú
mozdony, amely első darabja annak az öt megrendelt villanymozdonynak, melynek
beszerzéséhez a kormány garanciát nyújtott, s melyekből az elkövetkezendő
hónapokban a MÁV-nál további kilenc áll majd forgalomba. A mozdony műszakilag
a magyar feszültségnormáknak is megfelel (25 kV 50 Hz), ahogyan az osztrák
és német hálózatnak is ( 15 kV 16,7 Hz).
Ünnepi köszöntőt Tombor Sándor államtitkár mondott, aki hangsúlyozta, hogy az ünnep hangulatát emeli, hogy "a nagyobb testvér" a Magyar Államvasútak fontosnak tartotta, hogy erre az alkalomra, hogy a másik, közelmúltban beszerzett mozdonyával is jelen legyen ezen az ünnepen. A GySEV életében új korszak kezdődik ezzel a nappal, hiszen a vasúttársaság versenybe szállhat az európai vasútakkal folytatott igen nemes küzdelemben. Hans Niessl Burgenland tartomány főnöke többek között arról beszélt, hogy az EU-alapelvek között a vasúti közlekedés elsőbbséget élvez a közútival szemben. Burgenland tartomány a nyugat-magyarországi megyékkel egy régiót alkot és több közös, megvalósult régiós projekt között a vasútépítés, és -fejlesztés területén is a magyar félben jó partnerekre találtak az osztrákok. A tartományfőnök gratulált a mozdony átvétele alkalmából. Dr. Berényi János elnök-vezérigazgató az új nagyteljesítményű mozdony GySEV életében való megjelenését mérföldkőnek nevezte. - Az infrastruktúrális fejlesztésekel és beruházásokkal a MÁV és a GySEV együtt veszi fel a versenyt, ezt szimbolizálja a két új – MÁV és GySEV – mozdony - jelentette ki Kukely Márton a MÁV Rt. vezérigazgatója. *** A 1074 sorozatú nagyteljesítményű mozdony néhány technikai jellemzője A járművet 1999-ben fejlesztette ki a Siemens. A
sorozatgyártást a müncheni székhelyű Krauss-Maffei Verkehrstechnik Gmbh
gyárában végzik.
Megajánlott üzemkészség: 97% Mozdonytömeg: 87 t Legnagyobb sebesség: 230 km/h Teljesítmény 6400 kW, indításkor 7000 kW Mozdonyhossz: 19,28 m A GySEV mozdonyok elsősorban a Sopron-Wels-Sopron útvonalon kamionszállító (RO-LA) vonatokkal, valamint tehervonatokkal Bécs Központi Rendezőpályaudvarig, később az észak-német kikötőkig közlekednek majd a nemzetközi áruszállításban. té |