Rovat: Soproni Snassz
2002. június 13., csütörtök 01:06
Újabb jelentés a Lehárból
Újabb jelentés a Lehárból Sajnos most már tisztán látszik, nem ez lesz az utolsó jelentés a Lehárból. Keményen törik elõttünk, mögöttünk, alattunk az utat. Most már nem csak egy cég, többen is próbálkoznak nem minden eredmény nélkül. Egy talpalatnyi hely nem maradt érintetlenül szorgos erõfeszítéseik nyomán. Azon már túl tettük magunkat, hogy ez a tavasz még így telik. Most már a nyár a tét. Hihetetlen precízitással szüntetik meg a még érintetlen négyzetcentimétereket, nehogy véletlenül terepjáró nélkül is el lehessen menni. Szerintem - már most háromszor annyiba kerül a rekonstrukció, mint amennyibõl jó szervezéssel egyszeri gyors munkával ki lehetett volna hozni. Jut eszembe a múlt héten vittem szervizbe az autómat, mert a mûszakija lejárt. Kérdezték hol lakom. Mondom Lehár Ferenc utca . Akkor 4 lengéscsillapító csere, indítja nem kis meglepetésemre szemrevételezés elõtt a megbeszélést a szerelõ. Miért, kérdem én, voltak már mások is? Persze, azért kezdtem ezzel, megspóroltam magának a próbapadot. Most hallottam, hogy Sopronban épül a világ elsõ ( a Forma1-ben ismert Monte Carlo -hoz hasonlóan) az épületek között vezetõ motocross pályája. A világ 3 vezetõ lengéscsillapító gyártója szállt be az üzletbe az EU Fejlesztési Bank mellett. A nyomvonalat már kitûzték, most folyik a tesztelés. Mondanom sem kell, hogy a Lehár Ferenc utcában lesz. Közben néhány érdekes részletre is fény derült. A vízelvezetésre szolgáló rácsokat az új úttest szintnek megfelelõ magasságba építik. Ez magasabb mint a jelenlegi szint. A csatorna fedeleket pedig a jelenlegi úttest szintjének megfelelõen. Volt némi esõ, - ami ilyenkor egyesek szerint nagyon kell - az esõvíz elvezetésére szolgáló rácsok környezetében 10 -15 cm pocsolyák vannak, amibõl kikandikál a rács 4 éles sarka. Tábla nincs , hogy vigyázat esõvízelvezetõveszély. Ezért tegnap egy óvatlan pillanatban erre is rájártam, még szerencse, hogy egyedül ültem és lassan mentem, csak zökkentem egy nagyot, még jó , hogy új lengéscsillapítóim jól bírják. Arra gondolok, hogy ha így két szisztéma szerint építenek, akkor még egyszer biztosan bontani kell. Na, ezért írtam, hogy nem ez az utolsó helyzetjelentés. Közben vettem biciklit a lányaimnak. Gondoltam most itt a tavasz, nyár most lehetne megtanítani õket kerékpározni. Sajnos nem találtam olyan hosszú összefüggõ járdaszakaszt, ahová egy gyermekkerékpárt bátran oda lehet tenni. Az úttest az életveszélyes, csak gyakorlott hegyi kerékpározók próbálkozzanak! A tanulásra még várni kell egy kicsit, vagy kimegyünk a Várkerületre, ott elfér még egy két kerékpározó kisgyerek. Szerintem sok pénzünk van - írja tudósítónk. N.A
|