CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Borváros

2002. augusztus 25., vasárnap 00:40


VII. Magyar Borok Útja Rallye

VII. Magyar Borok Útja Rallye

    A mai napon Sopronba érkezett a VII. Magyar Borok Útja Rallye mezőnye.
    A minőségi borok útján szervezett autós felfedező túra a rallye szabályai szerint teljesítendő. Regőci Attila üzletember és Ferjáncz Attila örökös magyar ralibajnok hét évvel ezelőtt indította útjára az azóta is töretlen népszerűségnek örvendő Magyar Borok Útja Ralleyt, amelynek fő céljai között a kulturált borfogyasztás népszerűsítése, a balesetmentes közlekedés szerepel.

    Az idei Magyar Borok Útja Rallye, amelyhez az elmúlt hét év során számos ismert  közéleti személyiség, színész, politikus, sportoló csatlakozott a "Sok kilométer, sok játék, sok bor" mottó jegyében zajlik. Az autókat a verseny főtámogatójaként az SPQR Kft. Fiat, Alfa és Lancia márkakereskedés biztosítja a mezőnynek.
    Az induláskor a Parlament elől  Tokaj felé vette az irányt a 80 kocsiból álló mezőny, a második napon, augusztus 24-én az egri, az etyek-budai, a móri és a soproni borvidékeket látogatták végig. Vasárnap, augusztus 25-én a Balaton-felvidék, Dél-Balaton és Szekszárd bortermő vidékei kerülnek majd
sorra.
    A 2002- es verseny alkalmi pilótái és navigátorai szombat délután a Hotel Sopronban és a szálloda közvetlen  szomszédságában található Vinosseumban pihenték ki a menet fáradalmait. Sopronban a Vinex Kft, az Ivancsics & Roll, Jandl Kálmán, a Vincellérház pincészeteinek kínálatán keresztül bemutatott soproni borvidék legjellegezetesebb borai osztatlan elismerést arattak.
    Mindenkit más-más vonz a rendezvényen való részvételre: a jó társaság, a gyönyörű, sokszor még ismeretlen vidékek felfedezése, az ügyességi vetélkedők, az autóvezetés, és természetesen a finom borok.
    A verseny szépsége, avagy egyik kihívása, hogy a vezetés és ügyességi feladványok teljesítése közben egy-egy pince is útbaesik, ahol az adott borvidék jellegzetes boraival ismerkedhetnek a résztvevők, akiknek azonban két fő szabályt mindenképpen kötelező betartani; nevezetesen: nem vezethet az, aki iszik és  közlekedési szabályokat, sem sérthet senki. A szervezők hangsúlyt helyeznek arra, hogy a résztvevők elsősorban ne igyák a bort, hanem megismerkedjenek a borral, mondja a szakember, a neves személyek jelenléte pedig mindenképpen jót tesz a borvidékek marketingjének, amely, – amint egy másik, a területen jártas, résztvevő szavaiból kiderül – bizony a nyugat- európai gyakorlathoz képest még igen sok kívánnivalót hagy maga után.
    A tapasztalatok azt mutatják, hogy évről évre fejlődik a magyar szőlőtermesztés és borkultúra - vélte több résztvevő, mint ahogyan abban is minden megkérdezett véleménye megegyezett, hogy a soproni boroknak méltó helye van a magyar borvidékek között.
    Némely borvidék borai a reklámok hatására az utóbbi időkben tekintélyt is szereztek. A nyugat-európában történő értékesítésük számokban is mérhető;  ma már szép címkékben, szép palackban jelennek meg boraink, amelyek az európai, dél-afrikai, akár argentin boroknak is komoly ellenfelei lehetnek. Még sok a tennivaló, de a magyar bortermelők, és a borral foglalkozó nagyobb cégek is helyes úton járnak - vélte Regőci Attila, aki úgy gondolja, hogy ezzel a rendezvénnyel, amelyen hat résztvevőt borlovaggá avattak –  tudja segíteni a magyar borokat.
    Hamarosan a rendezvény több résztvevőjével a VII. Magyar Borok Útja Rallye-n, valamint Sopronban szerzett tapasztalatairól készült interjúkat is olvashatják olvasóink.