Rovat: Hírek - események
2002. október 06., vasárnap 01:31
Az Apáczai Kiadó tankönyvei a Hunyadiban
Apáczai Kiadó tankönyvei a Hunyadiban Apáczai Csere Jánost ábrázoló dombormű is díszíti ezentúl a Hunyadi János Evangélikus Általános Iskola falát. Az iskola diákjai és tanárai évek óta eredményesen használják az Apáczai Kiadó tankönyvcsaládját, amelynek munkatársainak jelenlétében ünnepélyesen is a kiadó bázisiskolájává avatták pénteken a Hunyadit. Rajnai Károly iskolaigazgató és Esztergályos Jenő az Apáczai kiadó ügyvezető igazgatója Ez azt jelenti, hogy ezentúl a Hunyadi János Evangélikus
Általános Iskolában a város pedagógusai részére a kiadó minden terméke,
könyve fellelhető, megtekinthető lesz.
- A szeretet az empátiakészség erősíti a könyvet, mi kiadóként pedig azt reméljük, hogy a jó könyv erősíti a tanítót. - Mi, magyarok háromszorosát tanítjuk annak, amennyit az Egyesült Államokban teszik, és az ismeretanyag tizedrészét jegyzi meg a diák; míg az államokbeli tanított harmadrésznyi anyagnak az ottani diák a hetven százalékát megjegyzi. Sokkal kevesebbet és "tartósabbat" kellene tanítanunk - véli Esztergályos Jenő. A magyar tanügy ugyanakkor a tantárgyak közötti koncentráció hiányával is küszködik, bár az ügyvezető igazgató úgy véli, hogy azt inkább a tanárnak kell megteremtenie. Dr. Mester Miklósné: a személyes tapasztalás mindennél fontosabb - Rácsodálkozni, megismerni, megszeretni, megvédeni: ezek az a folyamat, amelyet Dr. Mester Miklósné tankönyveiben a környezeti nevelésben követ. Mikszáth Kálmánt idézi, mikor úgy véli, hogy sajnos, a magyar iskola és tankönyvek gyakran megölik a gyermekek rácsodálkozási képességét, azt, amely a mindennél fontosabb élményhez vezet. A gyereknek mindenképpen érdeklődővé kell válnia, az érdeklődésből pedig tudás lesz. A magyar oktatás kész ismereteket kínál diákjainak, ahelyett, hogy a felfedezés, a megismerés élményét átengedné őnekik. Mester Miklósné több mint egy tucat tankönyv szerzőjeként, a kiadó országos szakreferenseként és továbbképzés vezetőjeként egyaránt hangsúlyozza, hogy az emberi öt érzék közül nem csak a hallás az, amelyen keresztül a gyerekeknek mindent meg kellene ismerniük. Az általános iskola első nyolc osztályára kiváltképpen vonatkozik az, hogy a személyes tapasztalás minden egyébbel felér. T.É. |