Rovat: Kereskedelmi és Iparkamara
2002. oktĂłber 30., szerda 16:02
Politikai marketing – két választás után
Politikai marketing – két választás után A Soproni Kereskedelmi és Iparkamara, továbbá a Marketing Klub közös szervezésében, dr. habil Józsa László, A politikai marketingről - két választás után címmel tartott előadást a kamara székházában. Az október 29-ei délutánon Kocsi János kamarai titkár köszöntötte a kamara- és klubtagokat, illetve a sajtó munkatársait. Dr. habil Józsa László és Kocsi János a rendezvényen A tágabb értelemben vett politikai döntés előkészítése valójában a potenciális választók igényeinek a megismerése. Az előadás folyamán a marketing egyes fejezetei szorosan kötődtek a 2002-es év mindkét választási időszakával. Megtudhattuk, miként használták, esetenként hogyan manipulálták a választókat az egyes pártok. Szó esett a különböző közvélemény kutató cégek munkájáról és a különböző marketing stratégiák használatáról, arról, hogy a választások idején a politikai pártok milyen kreatív stratégiákkal próbálták megszerezni a választókat. A médiastratégiát követve idén, meghatározó volt: kinek, mennyi pénze van; az, hogy mennyire tudják megszerezni a pártok a különböző PR eszközöket, a sajtót, a különböző orgánumokat. Az előadás végén szóba került a marketing egyik legfontosabb aránypárja, az eredményesség és a ráfordítás, illetve a kérdés: vajon nincs-e más módszer a kampány lebonyolítására? Hiszen a ráfordítás, a pénz mindig nagyon jelentős, ellentétben az eredményességgel, amely sokszor a vártnál kevesebb. |