Rovat: Borváros
2002. december 09., hétfő 00:08
III. Magyarországi Bormarketing Konferencia
A kihívás kapujában 2002. december 5-6. között, hagyományosan a Hotel Sopronban került megrendezésre a III. Magyarországi Bormarketing Konferencia, amelyen ez alkalommal a hazai szakemberek mellett osztrák borászok, idegenforgalmi és marketing szakemberek is részt vettek. A plenáris ülés kezdő előadásán dr. Botos Ernő Péter, az FVM Szőlészeti Borászati Kutatóintézetének főigazgatója utalva arra, hogy az Európai Unió egységes piacára bekerülve a magyar borászat sokkal élesebb versenyhelyzetbe kerül, ismertette a nemrég kidolgozott Nemzeti Borstratégiát, amely az EU-tagság feltételei között is versenyképes magyar borászat feltételrendszerét kívánja meghatározni. A sikeres piaci szerepléshez a kiváló magyar borokon túl szükséges a megfelelő technikai, szakmai felkészülés, az uniós vonatkozó jogszabályok alapos ismerete és a nemzetközileg is elismert szakemberek számának a növekedése. A első nap záróeseményeként sor került a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács védnökségével szervezett V. Páneurópa Vörösborverseny eredményhirdetésére és győztes borainak bemutatására.
Az uniós csatlakozás kapujában a szervezők kiemelten kívántak foglalkozni az ágazatra gyakorolt hatásokkal, ezért külön szekcióülést szerveztek "Ausztriai tapasztalatok az Európai Unióban" címmel, osztrák borász és bormarketing szakemberek részvételével. A konferencián további szekciókon foglalkoztak a résztvevők a borturizmus, a borfogyasztási szokások, a legújabb bormarketing tendenciák elemzésével. |