CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Borváros

2002. december 09., hétfő 00:08


III. Magyarországi Bormarketing Konferencia

A kihívás kapujában

2002. december 5-6. között,  hagyományosan a Hotel Sopronban került megrendezésre a  III. Magyarországi Bormarketing Konferencia, amelyen ez alkalommal a hazai szakemberek mellett osztrák borászok, idegenforgalmi és marketing szakemberek is részt vettek.

A rendezvény csütörtöki megnyitóján  Kránitz László országgyűlési képviselő köszöntötte a konferencián résztvevőket. Beszédében hangsúlyozta a rendezvény  nemzetközivé válásának fontosságát, másfél évvel az  uniós-csatlakozás előtt. Jelezte, hogy a város önkormányzata támogatni kívánja a szakma veresnyképességének fejlődését, ennek első jeleként 2003. január 1-től a harminc négyzetméternél kisebb pincék eseténben nem kell építményadót fizetni.

A plenáris ülés kezdő előadásán dr. Botos Ernő Péter, az FVM Szőlészeti Borászati Kutatóintézetének főigazgatója utalva arra, hogy az Európai Unió egységes piacára bekerülve a magyar borászat sokkal élesebb versenyhelyzetbe kerül, ismertette a nemrég kidolgozott Nemzeti Borstratégiát, amely az EU-tagság feltételei  között is versenyképes magyar borászat feltételrendszerét kívánja meghatározni. A sikeres piaci szerepléshez a kiváló magyar borokon túl szükséges a megfelelő technikai, szakmai felkészülés, az uniós vonatkozó jogszabályok alapos ismerete és a nemzetközileg is elismert szakemberek számának a növekedése.

A első nap záróeseményeként sor került a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács védnökségével szervezett V. Páneurópa Vörösborverseny eredményhirdetésére és győztes borainak bemutatására.


Az uniós csatlakozás kapujában a szervezők kiemelten kívántak foglalkozni az ágazatra gyakorolt hatásokkal, ezért külön szekcióülést szerveztek "Ausztriai tapasztalatok az Európai Unióban" címmel, osztrák borász és bormarketing szakemberek részvételével. A konferencián további szekciókon foglalkoztak a résztvevők a borturizmus, a borfogyasztási szokások, a legújabb bormarketing tendenciák elemzésével.

T.SZ.