Rovat: Nyugati Kapu
2000. február 07., hétfő 00:00
Közvetlen kapcsolat Sopron és Schwehat közt Nagyszabású GYSEV tervek
Nem léptek sztrájkba a Gyõr-Sopron Ebenfurti Vasút Rt. dolgozói február elsejével, köszönhetõen a szakszervezet és a cégvezetõk sikeres bértárgyalásainak. A GySEV távlati terveivel kapcsolatban dr. Berényi János, elnök-vezérigazgató, a megyei önkormányzat tisztségviselõivel történt múlt heti találkozó után elmondta, a térségben a kelet-nyugati irányú személy- és áruszállítási szerepkörbõl mindinkább egy észak-déli irányú funkcióra fordulhatnak át. Sopronból a cég nem csak Dél-Kelet-Európa és a Balkán irányába képes lépni, hanem Olaszország felé is. Az elnök- vezérigazgató nem tartotta kizártnak egy Sopron-Szombathely-Murakeresztúr-Trieszt vonal létrejöttét sem. Lapunk érdeklõdésére Berényi János elmondta: a találkozón nem esett szó a GYSEV 2007-ben lejáró koncessziós szerzõdésének meghosszabbításáról. Mint megjegyezte, eredetileg 1879-ben kormányközi megállapodás nyomán jött létre. A koncesszió akkor kilencven évre szólt, ami 1969-ben járt le, azóta kétszer hosszabította meg a két ország közlekedési kormányzata. Nincs kétsége az újabb megállapodás felõl, ám az kormányközi egyeszségként valósulhat meg. Ivanics Ferenc, a megyei közgyûlés elnöke örömtelinek nevezte, hogy van egy olyan cég, amely nagyszabású elképzelésekkel rendelkezik. Ilyen tervnek minõsítette Ivanics Ferenc Sopron közvetlen bekapcsolását a schwecháti reptér forgalmába. Az elnök szerint a régió elemi érdeke az észak-déli összeköttetések megvalósulása, mert ez az alapfeltétele az európai nagy hálózatokba való bekapcsolódásnak. |