Rovat: Hírek - események
2003. július 10., csütörtök 23:20
A vasút, a vasutasság ünnepén
Ma tartották a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Rt. központi
vasutasnapi ünnepségét.
Szabó András elnök köszöntőjében szólt arról, hogy a társaság az idei év eltelt időszakát időarányosan, a 2003. évi üzleti tervben megfogalmazott célkitűzéseknek megfelelően teljesítette, sőt az áru- és személyszállítási teljesítménye meg is haladják azokat. Ugyanakkor emlékeztetett a vállalat nehéz gazdasági helyzetére. Hangsúlyozta: a vállalatnak van intézkedési terve, amelynek alapján egy három területre – a vállalati szervezet átalakítására, a költségtakarékos gazdálkodás bevezetésére, valamint a vagyongazdálkodás hatékonyabbá tételére – összpontosító átszervezési folyamatot indítottak meg. A vállalati szervezet felülvizsgálata keretében a jelenlegi három lépcsős vezetői és döntési szint két lépcsőssé alakítására, a párhuzamos feladatkörök megszüntetésére, a humánerő-forrásokkal történő jobb gazdálkodásra fordítanak figyelmet. Elhangzott: a létszámcsökkentés elsősorban az igazgatási területeket érinti majd. Mértéke - a Vezérigazgatóságot, a soproni Vasútigazgatóságot és az osztrák Üzemvezetőséget is beleértve - összességében 180-200 főre tehető, 2004. év végéig. A budapesti Vezérigazgatóság a tervek szerint kereskedelmi képviseletként funkcionál majd, új székhellyel, alapvetően döntéshozó és végrehajtást ellenőrző szervvé alakul át. - A korszerű, költségtakarékos gazdálkodás bevezetésétől működési költségeink csökkenését várjuk. - jelentette ki az elnök, aki az elmúlt fél év óriási eredményeként említette az új számviteli információs controlling rendszer bevezetését. - A vagyongazdálkodás és a befektetések felülvizsgálatának célja, hogy a vállalat ingatlanvagyonát és befektetéseit a leghatékonyabban működtessük. A nem megfelelően működő vagy hozam nélküli befektetéseinktől meg kell válni, mert a vállalat forráshiánnyal küzd - jelentette ki Szabó András, hozzátéve: Az ingatlanhasznosításból befolyó bevételek segítséget jelentenek a jelenlegi nehéz helyzet leküzdéséhez. Az Európai Unióhoz való csatlakozással együttjáró elvárásoknak való megfelelésről szólva jelentette ki az igazgatósági elnök: A megnyíló vasúti pályákon új versenyhelyzetben, a közúttal folyamatosan harcolva kell helytállnunk és biztosítani jövőnket a nyugat-magyarországi és kelet-ausztriai EU-régióban. Bevételeink növelése érdekében, aktív piaci munkával újfajta kapcsolatokat próbálunk kialakítani megbízóinkkal, közös vállalat vagy hosszú távú együttműködések formájában. A várhatóan ez év vége felé a Parlament elé kerülő új Vasúti Törvényről szólva kifejtette: az egyértelműen szabályozza majd az állam és a vasutak viszonyát, főbb feladatait, a közforgalmú vasút szervezetének meghatározását. - E kérdések tisztázása a GYSEV számára is létkérdés. A gazdálkodás korszerűsítésére megfogalmazott terveinkben stratégiai elemként szerepel az, hogy rendezzük a tulajdonosokkal való viszonyunkat. A mi feladatunk az, hogy egy jól működő üzemeltető szervezetet alakítsunk ki, a tulajdonosainktól, pedig azt kérjük, ismerjék el az infrastruktúrával és a személyszállítással kapcsolatos ráfordításainkat. Az infrastruktúra hosszú távú finanszírozásában a magyar és az osztrák államtól egyaránt segítséget várunk - mondta Szabó András. A magyar vasúti közlekedés megújításának – a vasúti
reform – szükségességét hangsúlyozta Dr. Réthy Imre,
a GKM államtitkára, amelyet – mint kifejtette – az EU szándékaival,
gazdasági és földrajzi adottságaival összhangban kell végrehajtani. A fejlesztés
fő céljaiként említette az EU-konform jogszabályi környezet kialakítását,
a vasúti teljesítmények növelését, a piaci részesedés megőrzését, a környezetvédelmi
és területfejlesztési szempontok érvényesítését, a pénzügyi helyzet stabilizálását,
valamint a tényleges társadalmi igényekre alapozott vasúthálozat és vasúti
szolgáltatások ésszerűsítését.
A közlekedési igények és reális lehetőségek konszenzusa
társadalmi vitát, valami megnövekedett önkormányzati szerepvállalást
tesz szükségessé.
Dr. Fehérvári László vezérigazgató az vasutasnap
által is jelképezett összetartozás erejéről szólt, amely a GySEV-nél külön
jelentőséggel bír.
Az uniós régióban olyan stratégiára van szükség,
amely egyrészt a személyszállítás területén megjelenő kihívásokat, másrészt
a küzúti és vasúti fuvarozás közötti ,,konkurencia" kérdését megfelelően
kezeli, úgy, hogy egy partneri viszonyt kialakító gondolatváltást valósít
meg.
Fehérvári László vezérigazgató beszédét követően
kitüntetéseket és elismeréseket adtak át a cég kiemelkedő teljesítményt
nyújtó dolgozóinak.
Miniszteri elismerésekkel a következő dolgozók munkáját jutalmazták:
Vasutasnapon soron kívüli előléptetésben húszan részesültek, 161-en törzsgárdai tagságot kaptak. A rendezvényen, amelyen megemlékeztek a legutóbbi
vasutasnap óta elhunytakról, valamint a nyugdíjba vonultakról Kocsis
Zoltán versmondó Juhász Gyula: Baross Gábor emlékezete című versét
szavalta, a Soproni Zeneiskola tanárainak kvartettje Brahms-muzsikát játszott.
Kapcsolódó cikkek:
|