CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Borváros

2003. december 06., szombat 00:34


IV. Magyarországi Bormarketing Konferencia

IV. Magyarországi Bormarketing Konferencia

    A Bormarketing Műhely Kht., az FVM Agrármarketing Centrum Kht. és a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanács támogatásával idén negyedik alkalommal rendezték meg Sopronban a Bormarketing Konferenciát.

    A kétnapos tanácskozás plenáris és szekciókban zajló ülései a különféle marketing részterületek hazai és külföldi példaértékű sikereire, valamint változtatási igényeire helyezték a hangsúlyt, a borágazat aktuális kérdéseinek érintésével.
    A tavalyi osztrák uniós tapasztalatokat követően idén a mintegy kétszáz résztvevő Az olasz bor sikerének nyomában címmel értékes előadásokat halhatott az olasz bormarketing trendjeiről, a borágazaton belüli terméktervezésről, és a francia borétékesítés tapasztalatairólegyaránt.
A bormarketing konferenciához komplex szakmai program is párosult. A a konferencia helyszínén és ideje alatt rendezett Bor és Piac borászati szakkiállítások és vásáron termelők, kereskedők és beszállítók képviseltették magukat. Ez utóbbiak között a bortermelést és -értékesítést elősegítő beszállítók (hordó-, tartály-, pohár- címkekészítők) mellett belföldi és külföldi borkereskedők lártogatóként is szép számmal voltak jelen a programokon a nagykereskedelmi cégek képviselői, borászok, sommelier-ek, éttermek, szállodák, vendéglátóipari egységek borászati egyetemek, szakképző intézetek társaságában.
Több borvidék kiállított nemes nedűit is természetesen meg lehetett kóstolni a killításon.
A megnyitó napján Szanyi Tibor, a FVM  államtitkára is jelen volt az eseményen, ahol az új bortörvény szikgorításainak várható következményeiről szólva jelentette ki: a borhamisítás ellen fellépő törvény a termelőket a minőségi borok készítésére ösztönzi, amire elengedhetetlenül szükség van ahhoz, hogy az uniós piacon helyet találjon a magyar bor. S hogy ez nem lesz könnyű feladat, arra utaltak az olasz bor sikeréről szóló szakmai előadások, amelyek a borkereskedelmi trendek, az ágazaton belüli terméktervezés, az ,"olasz bor kommunikációját" taglalták. A borturizmus és a borutak kialakításának tapasztalatai is az előadások témái között szerepeltek, amelyek a hazai tennivalókra is felhívták a szakemberek figelmét.
A bormarketingben alkalmazott újdonságok, a bor és kultúra viszonya, a borétékesítési csatornák további szekcióülések témáit képezte. Az Európai uniós csatlakozás küszöbén a szervezők fontosnak tartották bemutatni az EU pályázati lehetőségeket, a borpiac uniós jogi környezetét, valamint ,,keresték a magyar bor unióba vezető útját", amely, úgy tűnik nem lesz akadálymentes.
A Liszt Ferenc Konferencia és Kulturális Központban tartott kétnapos rendezvényen a Sopron Város bora címért kiírt címkeverseny mellett a Fejér Zoltán poncichter-világot idéző festményei között két, Kékfrankos borral készültet is láthatott a közönség.



T.É.

Kapcsolódó cikkek, oldalak

Első Magyarországi Bormarketing Konferencia
Az Első Magyarországi Bormarketing Konferencia
Bormarketing  Sopronban
II. Magyarországi Bormarketing Konferencia
II. Bormarketing Konferencia
A kihívás kapujában

További oldalak:

www.bormarketingkonferencia.hu
Cyberpres- Borváros
http://www.sopron.hu/borvidek/