Rovat: Nyugati Kapu
2000. január 13., csütörtök 00:00
Mobil, a Nyugati Kapu autós melléklete Röviden - autós hírek
Az Opel Corsa harmadik generációjának hátsó lámpái a Fiat Puntóéhoz hasonlóan, a C oszlopban kapnak helyet. A sorozatgyártás a hírek szerint idén tavasszal indul. Növekedni fog az autó utastere, a motorok vonatkozásában újdonság lesz a háromhengeres 60 és 75 lóerõs TDI hajtómûvek megjelenése. Közös terepjárót készít a FIAT és a Mitsubishi. Az autó nem hasonlít majd a japánok nemrégiben bemutatott Pinin nevû terepjárójára, de méretük azonos lesz. A FIAT-modell palettáján az eddigi terepjáró-hiányt megszüntetõ autó elsõ változatai ugyancsak tavasszal készülnek el. Terepjáró gyártásra készül a Skoda is. A VW égisze alatt álló csehek az Octavia összkerékmeghajtású változatának mûszaki alapjaira tervezik az újdonságot, amely a tervek szerint 2003-ban válik szériaéretté. A Ford terepjáróiba, míg a Peugeot a 607-esébe szereli be a három év múlva megjelenõ, közösen fejlesztett dízelmotorokat. A két cég kisebb kategóriás autóiba is a közösen fejlesztett dízeleket szereli, ám ezek megjelenése már jövõre várható. A Lupónál is kisebb autó gyártását tervezi a Volkswagen konszern. A már beharangozott minit elõreláthatólag Kínában állítják majd elõ, így tartható csak tizenkétezer márkás határ alatt az autócska vételára. Õsszel Párizsban mutatják be elsõ alkalommal az Alfa Romeo 147-est. A 145-146 sorozatot felváltó modell ötajtós és ferdehátú lesz, háromajtós változatban egyenlõre nem készül. Egy év múltán azonban a gyár belefog egy sportkombi gyártásába is a 147-es sorozat alapjain. Idén két új roadster is érkezik a tehetõsek számára Olaszországból. A FIAT konszerhez tartozó két szupersportkocsi-gyár, a Ferrari és a Maserati gondoskodik a melepetésekrõl. Elõzõ a 360-as Spider változatát, míg utóbbi az eddig csak coupe formában készülõ 3200-as vászontetõs kivitelét dobja piacra. Az idei párizsi szalonon lesz látható a Citroen Xantia utódja, árusítását azonban csak a következõ évben kezdik meg. A francia márka hagyományaihoz híven, az utódmodell is továbbviszi a hidropneumatikus rugózást. A csúcsváltozatban pedig széria lesz a fejlettebb hydroactív rugózás, valamint a dõléskorlátozó rendszer. |