CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Egészség

2004. január 08., csütörtök 18:50


SOS Telefonos Lelki Elsősegély Szolgálat

SOS Telefonos Lelki Elsősegély Szolgálat

Beszélni problémáinkról, megosztani érzéseinket valakivel az első lépés a gondok megoldása felé – vallják a segítő szakmában dolgozók. A Kisalföld Lelkisegély-szolgálat ingyenes zöldszámát évente több mint 3000-en hívják. A szolgálat mostantól a családon belüli erőszak megakadályozásában is szerepet vállal.

Magány, betegség, rossz párkapcsolat, szakmai válság. Gondjaival segítség nélkül nem mindenki képes megbírkózni, számukra jelenthetnek fogódzót az SOS telefonos lelkisegély szolgálatok. Sopronban összesen 16 szakképzett munkatárs fogadja a hívásokat - a nap 24 órájában. A telefonálók többsége 20 és 30, illetve 40 és 60 év közötti nő, akik leggyakrabban az éjszakai órákban tárcsázzák az ingyenesen hívható zöldszámot. Az átlagosan 15-20 perces beszélgetések során főként érzelmi, hangulati problémáik megoldásában várnak segítséget a szakemberektől. A telefonálók többsége 20 és 30, illetve 40 és 60 év közötti nő, akik leggyakrabban az éjszakai órákban tárcsázzák a zöldszámokat (06 80 505 507, illetve 06 80 / 505 516).

Tóth Éva, a Teleszó Közhasznú Egyesület elnöke, a soproni lelkisegély-szolgálat operatív vezetője a Cyberpressnek elmondta, hogy a győri, a mosonmagyaróvári és a soproni szolgálatokat tömörítő Kisalföld Telefonos Lelkisegély-szolgálat is csatlakozott az Igazságügyi Minisztérium országos kezdeményezéséhez, amely a családon belüli erőszak megfékezésére irányul. Ezért mostantól a kampány ideje alatt a lelkisegély-szolgálatok is igyekeznek segítséget nyújtani a családjukban bántalmazott, kiszolgáltatott helyzetben élő embertársainknak.

Egy-egy szolgálat évi másfél-kétmillió forintból gazdálkodhat, ám a soproni szakember tapasztalata szerint az egyre növekvő igények miatt ennek az összegnek legalább a kétszeresére volna szükség.

Tóth Anita Lilla