CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Hírek - események

2004. január 28., szerda 20:59


Formatervező hallgatók borcímke-tervei

Formatervező hallgatók borcímke-tervei

Nyertes változatok a finom borok címkéire: Kékfrankos-hangulat és soproni városkép

    Húsz hallgatónak a ,,Sopron Város Bora" borcímke tervezési pályázatra készített alkotásából nyílt tárlat az Erdészeti Múzeum első emeleti termében.
    Az eseményen sor került a Nyugat-Magyarországi Egyetem Bora címet már korábban elnyert – Lővér Pince 2002-es évjáratú Kékfrankosa – címkéje kiválasztására is egyben.

Walter Dezső polgármester, Dr. Faragó Sándor rektor, Rigler Zsolt, Bormarketing Műhely Kht.

    A Nyugat-Magyarországi Egyetem borát 2004. január 19-én szakmai zsűri közreműködésével választották ki. A szakmai zsűri által értékelt borokból, egy második fordulóban az egyetemi zsűri végül is kiválasztotta a Nyugat-Magyarországi Egyetem 2004. Évi borát: a Lővér Pince 2002-es évjáratú Kékfrankosát.
    A mai kiállításon a ,,Sopron Város Bora" címketerv verseny győzteseinek kihirdetése, és ehhez kapcsolódóan a Nyugat-Magyarországi Egyetem Bora címkéjének kiválasztása történt meg.
    A túlzás nélkül egyenként egy-egy miniatűr művészeti alkotásnak számító címketervek kiállítását Walter Dezső polgármester kritikusi szemlélettel megfogalmazott köszöntőjével nyitotta meg, ugyanakkor kiemelte:
,, Nem elég finom bort termelni, azt el is kell tudni adni, amihez szükséges a megfelelő csomagolás, illetve címke."
Fontos a soproni borok megfelelő nagyságrendben történő értékesítése, aminek érdekében lobbizni fog - ígérte a polgármester.
    Dr. Faragó Sándor rektor köszöntőjében hangsúlyozta: a soproni borkultúra ügyét felkarolva a hallgatók, a formatervezők és a soproni bor jó hírnevét is segíti a hasonló jellegű együttműködés.

Egyed Bálint és a modern koncepcióban készült címketerve

    A rangos szakmai zsűri által a legjobbnak ítélt címketervek készítőinek egyike Egyed Bálint, akinek címketerve az első helyezést megosztva kapta Szigeti Adriennel és Fignár Leventével. Ez utóbbi két hallgató egyben a közönségdíj nyertesei is.

    Egyed Bálint címkéje absztrakt grafikával, elvont ábrázolásmódot alkalmazva, formák és színek együttes hatásával igyekszik hatni a borfogyasztóra, mintegy utalva a bor szépségére: illatának, zamatának, színének és csillogásának összhangjára, ugyankkor egyértelműen megjelenítve, hogy ez a ,,No. 1." bor. Egyed Bálint fertőszéplaki, így a borvidék ,,alaphangulata" természetesen ismerős számára.

Szigeti Adrienn (balra) és Fignár Levente (jobbra)

    Címketervének megalkotásában klasszikusabb utat választott Szigeti Adrienn és Fignár Levente. Ők egy jellegzetes soproni városképet képzeltek a Sopron Város Borának palackjára.

Szigeti Adrienn és Fignár Levente Sopronja a Kékfrankos palackon

    Sopron város boráról szólt a pályázat, ezért szerették volna, hogy Sopron mindenképpen tükröződjék a címkén - mondták  Nem egy szimbólumot választottak ki, hanem több olyan ,,soproni magot", amelyeből aztán összeállt a soproni hangulatú utcakép. Közben a jó munkához kevés bor is járt. A dunaföldvári, illetve kazincbarcikai hallgató szerint ismerni kell a jó borokat ahhoz, hogy szívvel lélekkel lehessen nekilátni az alkotásnak. A rajzokat Adrienn készítette, a címke többi részét, a szöveget pedig, Levente tervezte, szerkesztette.

    A Nyugat-Magyarországi Egyetem borára pedig a mai döntés szerint szintén Szigeti Adrienn-Fignár Levente egy alkotása kerül, egy különleges, a palackra álló helyzetben helyezett, városképet megjelenítő címke.

T.É.