CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Hírek - események

2004. március 01., hétfő 20:38


“Táj és kultúrák találkozása az Alpok és a Fertő vonzásában”

“Táj és kultúrák találkozása az Alpok és a Fertő vonzásában”

    Az Alpokalja Idegenforgalmi Alapítvány Tourinform Sopron irodája 2003. áprilisában pályázatot nyújtott be Phare CBC Kisprojekt Alapra, amely júniusban sikeres elbírálást nyert.
    Horváthné Hoszpodár Katalin, a soproni Tourinform iroda vezetője a határ menti együttműködésen alapuló - 90 százalékos támogatottságú - marketing program részleteiről tájékoztatta szerkesztőségünket.
  -  A 14,27 millió forint nagyságrendű bruttó költségkeretű program célja, hogy a térség igényrendszeréhez, ajánlati palettájához megfelelően igazodó színvonalas képviselettel megvalósuljon a sikeres “Határ menti üdülőkörzet” - mondta az irodavezető.
    A “Táj és kultúrák találkozása az Alpok és a Fertő vonzásában” című háromnyelvű kiadvány a térség – Sopron és vonzáskörzete; Fertő mente; Forchtenstein, Eisenstadt és Rust – természeti, kulturális és gasztronómiai értékeinek együttes képviseletével a határ menti kisrégiók ismertségét, rangját emeli, ezáltal érvényesülését növeli.
    Az érintett turisztikai kisrégiók jövőjét nagyban meghatározzák az azonos értékek, az azonos földrajzi, történelmi helyzetre visszavezethető határ menti együttműködés, amelyek alapjait és kereteit kívánja az Európai Unió által támogatott projekt elsőként megteremteni.
    A program arculattervezésből, fotótár-bővítésből, kiadvány-, kiállítási installáció, valamintbelföldi kiállítási alprogramokból állt össze.

Arculattervezés
    A felkínált turisztikai termékek, valamint az imázs egyre fontosabb döntést befolyásoló tényezővé válnak az utazások tervezésénél. Az arculattervezés ennek megfelelően az elérni kívánt markáns térségi megjelenés, figyelemfelkeltés elérése érdekében történt. A kiemelt értékek felvillantásával - városlátogatások, családi örökségek, várak, kastélyok, fesztiválok, gasztronómia, világörökségi helyszín bemutatásával - egy olyan pozitív kép kialakítása volt a cél, mellyel a “Határ menti üdülőkörzet” megfelelően vonzóvá válik
    A térség rangját és hangulatát visszatükröző arculat megfelelő alapot nyújtott a kiadványi és a kiállítási installációk kivitelezéséhez.

A fotótár bővítése alprogram:
    Az arculattervezéshez és a kiadványi illusztrációkhoz megfelelő – örökáron rendelkezésre álló – képanyagok beszerzés történt meg: öt témában összesen 50 kép.

Kiadványok
    Az imázs- és termékközpontú kiadvány megjelentetése egyik legalkalmasabb promóciós eszköznek számít. A közös marketing fellépésekhez “Az Alpok és a Fertő-táj vonzásában” című kiadvány család megfelelő eszközül szolgál, az akciók elengedhetetlen kellékének számít.
    Elvégezték a háromnyelvű, 32+4 oldalas invitatív kiadvány összeállítását és nyomdai kivitelezését, melynek színes, 90.000 példánya három éves direkt marketing terjesztést tesz lehetővé.
    A szintén háromnyelvű információs betétfüzet a térségi tartózkodás programozásához nyújt kitűnő segítséget, mely egyszínnyomású, 30.000 példánya egy éves terjesztésre áll rendelkezésre.

Kiállítási installáció
    További cél volt praktikus, hordozható nagyméretű (3,3X2,4m) és kisméretű (1X2m) kiállítási installáció kivitelezése a már megtervezett arculatnak megfelelően.
    A mobil rendszer prezentációkon, turisztikai vásárokon a térség képviseletének hatásos eszköze, biztosítja a látványos és színvonalas megjelenést.

Belföldi kiállítási alprogram:
    Az alprogram keretében Sopron és térsége először nyer képviseletet önálló standhelyen, saját arculattal – a mobil installációs rendszerrel – az utazási kiállításokon.
    A program a négy legnagyobb forgalmú belföldi turisztikai vásár költségeit finanszírozza az alábbiak szerint:
            Március 12-14. Pécsi Utazási Börze: 9 m2
            Március 18-21. Utazás 2004 Budapest: 15 m2
            Március 26-28. Szegedi Utazás Kiállítás: 9 m2
            Április 17-18. Veszprém Megyei Utazás Kiállítás: 6 m2
    A térség képviseletét – a már megfelelő tapasztalatokat szerzett – Tourinform munkatársak látják el, akik kihasználva a közönségszolgálat nyújtotta lehetőséget – előre kidolgozott módszer alapján statisztikai felmérést végeznek a térség ismertségéről és az érdeklődők igényeiről.
    - Az együttműködő térségek – a táji, természeti, kultúrtörténeti és közlekedés-földrajzi adottságaik alapján – természetes partnerei egymásnak.
    A térségbe érkező turista természetes igénye, hogy határok nélkül fedezhesse fel az értékeket, az elérhető távolságban lévő turisztikai objektumokat.
    Az együttműködő partnerek közös akarata, hogy a “szomszédolást” elősegítsék, a vendégeket az előkészített programokkal hosszabb tartózkodásra invitálják, mellyel a turisztikában érdekelt vállalkozások érvényesülését is előmozdítják - vélte Horváthné Hoszpodár Katalin..
    A Phare CBC Program Magyarország-Ausztria Kisprojekt Alap 2001 támogatásával létrejött, háromnyelvű programnak belföldi- és külföldi partnerei voltak: Sopron Megyei Jogú Város, Tourismus Verband Eisenstadt, Fertő-Hanság Nemzeti Park, illetve  Neusiedler és Rosalia Régió együttes képviseletével és az alábbi mottóval: “Átgondolt stratégiával, marketing akciósorozattal jól látható, hatásos kampányt csinálni!!!”