CyberPress.Sopron

(http://www.cyberpress.hu/)

Rovat: Hírek - események

2004. március 29., hétfő 22:55


Április 10-étől újból indul a nagycenki Széchenyi Múzeumvasút

Április 10-étől újból indul a nagycenki Széchenyi Múzeumvasút
Ezentúl  többnyire dízel vontatással közlekedik

    A nagycenki Széchenyi-kastély közelében a Győr-Moson-Sopron Ebenfuri Vasút kezdeményezésére, – nem kevés önkéntes munkával –1972-ben épült meg a Közlekedési Múzeum 760 mm nyomtávolságú, gőzüzemű múzeumvasútja, a Széchenyi Múzeumvasút.
    A vasutat a GySEV Rt. üzemelteti, a szolgálatot gyermek-vasutasok látják el. A mozdony és a vonatszerelvény a század elején épült.

    A soproniak és a környékre látogatók egyik kedvenc kirándulóhelyén a csaknem négy kilométer hosszú pályaszakaszon – menetrend szerint és külön vonat formájában egyaránt – közlekedő vonatnak az április 10. és szeptember 10. közötti időszakban több mint húszezer utasa volt.
    Az idei, április 10-én induló szezonban változást jelent, hogy az eddigi, kizárólag gőzmozdonnyal közlekedtetett szerelvény, ezután csak a kijelölt napokon közlekedik gőzmozdonyos vontatással. Ugyanis a menetrendbe foglaltak szerinti napokon többnyire dízel-vontatású mozdonnyal közlekedik a kisvasút.
    A változtatásra költségcsökkentő céllal volt szükség - mondta Haragovics József vontatási főnök, aki hozzátette azt is: a kisvasút számára az üzemeltető által egy 1950-ben épült dízelmozdony beszerzését követően a gőzmozdony csak a menetrendben kijelölt napokon vontatja majd a vonatot.
    A Balaton térségéből beszerzett, és a GySEV által felújított dízelmozdony éves szinten 30 százalékkal csökkenti a Széchenyi Múzeumvasút 7,5 milliós működési költségét.

    Ez a megtakarítás részben abból adódik, hogy a dízelmozdony működtetéséhez egyetlen emberre van szükség, szemben a gőzmozdonyhoz szükséges két fővel.
    Tehát ezentúl a menetdíjak attól függően is különbözőek lesznek, hogy dízel-vontatású, vagy gőzvontatású járatra száll az ,,utas", A menetdíjak közötti eltérés a csoportos különvonati díjaknál számottevő.
    A múzeumvasút ügyeit jelenleg a személyszállítási szolgálat intézi, amelynek a nehézségek ellenére láthatóan ,,a szíve csücske" a Múzeumvasút, így arra a megjegyzésünkre, hogy nem lesz-e túl illúzióromboló a századleleji pályán a dízelmozdony, nem kívántak reagálni, de érezhetően és érthetően nem is örültek.

T.É.


Gőzmozdony az alábbi napokon közlekedik a múzeumvasúton: április 11, 12; május 1, 2, 30, 31.; június 5, 6; július 3, 4, 31.; augusztus 1, 20, 21, 22; szeptember 18; 19; október 2, 3.

A menetdíjak:

A részletes menetdíjak:
 

Teljesáru Dízel vontatás Gőzvontatás
Egy útra menetjegy 220 280
Menttérti jegy 440 560
Szakaszjegy 110 140
Gyermekjegy 110 140
Gyermekjegy menettérti útra 220 280
Kerékpárfuvarozási díj 70 70

Különvonatdíjak:
 

  Dízel vontatás Gőzvontatás
Felnőtt csoport 23.000 60.000
Óvodás- és diákcsoport 23.000 35.000

Az üzemi viszonyoktól függően az utas – felügyelet mellett – díjfizetés ellenében vezetheti a vonat gőzmozdonyát. A mozdony vezetését, amelynek díja 1500 forint a vasút oklevéllel igazolja. Hétköznapokon a gySEV Személyszállítási Szolgálatánál különvonat rendelhető, a megrendelést vasútüzemi okokmiatt egy héttel a kívánt indulási idő előtt kérik megküldeni az ehackl@gysev.hu e-mail címre, vagy a 99-517-384-es faxszámra, telefon: 99/517-244.
 
 

Fotók: GySEV