Rovat: Nyugati Kapu
2000. március 23., csütörtök 00:00
Úgy, ahogy a túrista szeretné Taschner Tamás bizakodó és derülátó
Taschner Tamás bizakodó és derûlátó
A Gazdasági Minisztérium az idegenforgalom fellendítése érdekében 2001. január elsejével megszünteti a regionális idegenforgalmi bizottságok titkárságait. Feladatait a Magyar Turizmus Rt. marketing igazgatóságai veszik át. A Nyugat-dunántúli Regionális Idegenforgalmi Marketing Igazgatóság vezetõje Taschner Tamást lett. - A Magyar Turizmus Rt. kilenc igazgatóságot hozott létre. Ezek lefedik az ország egész területét. Régiónkhoz - központja Sopron - Gyõr-Moson-Sopron, Vas és Zala megye tartozik, kivéve belõle a Balaton partot. - Milyen feladatai lesznek az új szervezetnek? - Már a nevébõl is adódik, hogy sokkal több figyelmet szentel az igazgatóság a marketing tevékenységre. A cél az idegenforgalmi piac fellendítése. Fontos, hogy minden régiónak idegenforgalom szempontjából is sajátos lehetõségei, adottságai vannak, tehát ezeket a területeket önálló egységként kell tekinteni, s a döntéseket, fejlesztéseket, terveket helyben kell kidolgozni és meghozni. Elsõsorban ez lesz az igazgatóságok feladata. Hogy miért régióban kell gondolkodni? Egyrészt az unión belül is régiókban gondolkodnak, másrészt a józan ész is ezt mondja. Egy ország túl nagy és területileg sokszínû egy egységes idegenforgalmi stratégia kidolgozására, egy város pedig kicsi. Egy turistát általában nemcsak egy adott város érdekel, hanem egy nagyobb terület. Ha azt akarjuk, hogy fellendüljön az idegenforgalom, akkor a régiót kell vonzóvá tenni. Természetesen az egyes régiók feladatait összehangolják a Magyar Turizmus Rt. vezetõi. - Személyes életében mit jelent az új feladat? - Idáig egy város idegenforgalmában kellett
gondolkodnom,
most pedig egy régióért leszek felelõs. Azért pályáztam meg az állást,
mert éreztem, hogy képes vagyok rá, s talán Sopronnak is többet tudok
segíteni
munkámmal.
|