Rovat: Hírek - események
2004. jĂşnius 16., szerda 16:02
GySEV: Sopron regionális központtá válik
Az EU-csatlakozás hatására, – miután a felmérések szerint a térségben nincs a GYSEV-hez hasonló léptékű szolgáltató – Sopron regionális központtá válik. A vállalat székhelye Sopronba kerül. A Hotel Sopront értékesítik. A GySEV Rt. közelmúlban zajlott közgyűlését követően
2004. június 15-én, Budapesten sajtótájékoztatón ismertették a céget
érintő főbb döntéseket, illetve a közgyűlés határozatait..
A GySEV Rt. 2004. május 28-án megtartott évi rendes
közgyűlésen elfogadásra került a cég 2003. évi mérlegbeszámolója és a 2004.
évi üzleti terve.
A tulajdonosok abban az esetben járulnak hozzá az értékesítéshez, ha az értékesítésből befolyó összegeket vasútfejlesztésre fordítják. A közgyűlés határozott arról, hogy a vállalat székhelye Sopronba kerüljön. Budapesten vezérképviselet és kereskedelmi iroda, Bécsben kereskedelmi iroda működik a jövőben. A bécsi és wulkaprodersdorf-i telephely státusza változatlan marad, a változások okiratba foglalása a következő, szeptemberi közgyűlésen történik. A közgyűlés megerősítette Siklós Csaba vezérigazgató úr megbízatását 2004. december 31-ig. Az FB. tagok közé - a tulajdonosi szerkezetváltásnak megfelelően - a Speditionsholding Ag részéről Gustav Poschalko úr illetve az Osztrák Szövetségi Állam alkancellárjának kabinetfőnöke dr.Christian Ebner úr került megválasztásra.
A GySEV Rt. magyar és osztrák üzemének összevont működését jellemző 2003. évi főbb – számunkra közölt – tájékozató forgalmi és számviteli adatok szerint a vállalat magyar üzeme 134 millió forint veszteséggel, az osztrák üzem 5.000 € eredménnyel zárta a 2003-as gazdálkodási évet. Figyelembe véve, hogy a mozdonyvásárlásokból eredő hosszúlejáratú hiteleket átértékelése a magyar üzemben 440 millió forint többlet költséget okozott, a munkavállalókhoz kötődő többlet céltartalékok megképzése közel 1 millió euró többlet ráfordítást okozott az osztrák üzemben, a céltartalékok és a hitelátértékelés nélkül a GYSEV Rt. eredménypozíciói 2003. évben összességében 1,4 milliárd forint értékben javultak. Áruszállítás
Személyszállítás
A GySEV Rt. magyar és osztrák üzemének összevont működését jellemző,
2004-re tervezett adatokra vonatkozóan megtudtuk:
A személyszállítás területén a GySEV javítani kívánja a személyszállítási szolgáltatása színvonalát. További 20 db személykocsi és 3 db két-áramrendszerű motorvonat megrendelését tervezik. Ezzel a régióban növekvő mértékű, színvonalú és intenzitású szolgáltatást kívánnak nyújtani. A GYSEV Rt. is belépett a Nemzeti Üdülési Csekk elfogadó helyeinek sorába. Speciális kedvezményekkel, illetve a Sopron-Szombathely vonal melletti ipari üzemek hivatásforgalmának vasútra terelésével szeretnék emelni utasaink létszámát. Az áruszállítási teljesítmények terén a 2003 évhez hasonló növekedési ütemet terveznek. Annak szerkezetében azonban változás várható, tekintettel arra, hogy az EU-csatlakozás miatt, illetve az osztrák “ÖKO-Pont” rendszer megszüntetésének hatására a ROLA forgalom a töredékére eshet vissza. (Ez a tény különösen az osztrák üzem eredményességére lehet hatással.) Ennek ellensúlyozásaként új ROLA viszonylatok kialakításának lehetőségét vizsgálják. A hagyományos árufuvarozásban a magyar gazdaság növekedésével, GDP arányos növekedésre számítanak, illetve a GYSEV vonalán képzett projektvonatok számát kívánják fokozni. Tervezik újabb két-áramrendszerű mozdonyok beszerzését. Logisztika
Idegenforgalom, vendéglátás:
A hatékonyság javító intézkedések eredményei már mutatkoznak. A szálloda eladásából befolyó összeget a vasút fejlesztésére kívánják fordítani. S.T.-T.É.
|