Rovat: KultúrVáros
2004. július 05., hétfő 16:38
Készült: szabadon
Nemecsek anyja szeretőt tart, a felesége által kisemmizett
grund őr, Gál János pedig Csele nagyanyjához, Horváth Edithez kerül újra
közel. Ne lepődjön meg senki, ez nem valamelyik gagyi magyar szappanopera
ezer és ki tudja hányadik részének tartalmi összefoglalója. E mozzanatok
ugyanis Molnár Ferenc világhírű regényének, A Pál utcai fiúknak kissé Dél-Amerikaira
sikeredett filmváltozatában lelhetőek fel.
Ám az első fél órában mégis valami más vonhatja el
a néző figyelmét. Ez a valami pedig a Feketeerdő Klinika. Boka lecsúszott
huszártiszt apját játszó színész ugyanis a '90-es évek hazai sztársorozatának
vakítóan fehér köpenyű, délies típusú orvosa, míg Frau Brinkmann most Gálnéként,
kemény üzletasszony képében jelenik meg. Ezt megemésztve nekiveselkedtem
a következő próbatételnek, Nemecsek anyuka karakterének. Szorítottam, drukkoltam,
mint aki nem hiszi el, hogy megtörténhet… De megtörtént. Nemecsek anyja
nyíltan a kamerák kereszttüzében ugyan nem, ám a család elhagyással viszont
már megcsalja az éjt nappallá téve dolgozó férjét. Bár érthetetlen a jómódú
Kovács úrhoz fűződő viszonya, hiszen nem hagyja ki a kínálkozó alkalmakat,
hogy találkozzon "szeretőjével", ám amikor az közeledne hozzá, menekül
tőle. Hogy ne legyen ennyire egyszerű a szerelmi szálak vonulata, ezért
a neje - Brinkmann-né - által vagyonából kiforgatott, kutyájával a Pál
utczai fatelepen magányosan éldegélő vén tengerész, Gál János is összemelegedik
egykori barátnőjével - ej-ej János - a talpraesett Horváth Edittel. A felnőttek
csupa bűn világából egyetlen hihető, ízig-vérig magyar történet fut végig,
ez pedig Boka lecsúszott, italozó, párbajozó, a család vagyonát elkártyázó
huszártiszt édesapjáé. De ezt már megszokhattuk a békeidők Monarchiáját
bemutató filmekben.
Budapest, 2004. július 4. |