CyberPress
közéleti magazin
cyberpress@sopron.hu
2024. május 4., szombat, Mónika, Flórián napja


Irodalmi Kávéház

Intranet Galéria

Apróhirdetések

Képeslapok

Soproni Képindex

Polgármesteri Hivatal

ZÓNÁK
Főoldal
Lapszemle
  Lapszemle
Kultúra
  KultúrVáros
  Lélektől lélekig
  SzínházVilág
  Soproni Ünnepi Hetek
  Borváros
Regionális kulturális programajánló
  Színház
  Kiállítás
  Rendezvények
  Hangverseny-Zene
Cyber Kurír
  Hírek - események
  Szomszédvár - Régió
  Soproni Snassz
Európai Unió
  EU
Cyber hírek
  Közélet
  SopronMedia
  Városháza
  Sport
Szórakozás
  Fesztiválgájd
  HangFal
  Mi1más
  Diákélet - diákszáj
  ViccGödör
Gazdaság
  Kereskedelmi és Iparkamara
Sport - szabadidő
  Sportcentrum
  Száguldó Cirkusz
Tudomány-technika
  Űrvadász
  Egészség
Környezet
  Borostyán
  Egészség

Száguldó Cirkusz  

2002-ben érkeztek az F1 viágába

Toyota F1 Team


2000-ben bejelentették, hogy a világ egyik legnagyobb autógyártója, a Toyota belekezd az F1-es projektjébe. Leszerződtették Mika Salót, aki a 2001-es szezont kihagyta, hogy a Toyotának tesztelhessen. A csapat bázisát Köln közelében építették meg. Az első csapatfőnők Ove Anderson volt. A második számú versenyző a Skót Allan McNish lett aki több csapatban is volt tesztpilóta. 2001-ben tizenegy pályán közel 22.000!!! kilométert teszteltek, ezzel bizonyítva, hogy a Formula1-es szereplést komolyan gondolják. Egy érdekes dolog, hogy a Toyota japán csapatként Michelin gumikat használ.




A 2002-es évet egyértelműen a tanulásra szánták. A csapat első futamán már pontot is szerzett Salo.
A 2002-es év végén Salo a 17. helyen végzett. McNish nem tudott pontot szerezni. A csapat a 10. helyet szerezte meg a bajnokságban.
A következő évben a BAR-Hondától leszerződtették O. Panist és a CART sorozat bajnokát C.da Mattát. A TF1 16 pontot gyűjtve nyolcadik lett a sorozatban.




2003-ban a Renaultnál dolgozó Mike Gascoyne-t leszerződtették műszaki vezetőnek. 2004-ben már a jó eredményeket várták, ám az autó tervezése rosszul sikerült, ezért a Német futamtól új karosszériát kapott az autó. Ugyanez a futam volt da Matta utolsó versenye, mivel gyenge teljesítménye miatt menesztették. Helyére a tesztpilóta Ricardo Zonta ülhetett be. 2005-re leszerződtették Jarno Trullit aki közös megegyezéssel év közben távozott a Renaultól, ezért az utolsó három versenyen felváltva ült be Panis és Zonta helyére. A csapat ugyancsak a nyolcadik helyet szerezte meg a végelszámolásban. Idén szinte biztos, hogy jobbak lesznek. A Maláj GP-n Trulli megszerezte a Toyota első dobogós helyezését.






Év
Versenyző
Versenyző
2002
Mika Salo
Allan McNish
2003
Olivier Panis
Christiano Da Matta
2004
Olivier Panis Christiano Da Matta, Ricardo Zonta, Jarno Trulli
2005
Jarno Trulli
Ralf Schumacher

A cyberpress várja a javaslatokat, hogy az F1-en belül mit mutasson be. A következő téma a Safety Car múltja.
fotók és cikk: Tóth Zsombor



2005. március 24., csütörtök 14:44


címlap zóna archívum




© 1999-2007, Internet Sopron Egyesület