2000-ben bejelentették, hogy a
világ
egyik legnagyobb autógyártója, a Toyota belekezd az F1-es
projektjébe. Leszerződtették Mika Salót, aki a 2001-es szezont
kihagyta, hogy a
Toyotának tesztelhessen. A csapat bázisát Köln közelében építették meg.
Az első csapatfőnők Ove Anderson volt. A második számú versenyző a Skót
Allan McNish lett aki több
csapatban is volt
tesztpilóta. 2001-ben tizenegy pályán közel 22.000!!! kilométert
teszteltek, ezzel bizonyítva, hogy a Formula1-es szereplést komolyan
gondolják. Egy érdekes dolog, hogy a Toyota japán csapatként Michelin
gumikat használ.
A 2002-es évet egyértelműen a tanulásra
szánták. A csapat első futamán
már pontot is szerzett Salo.
A 2002-es év végén Salo a 17.
helyen
végzett. McNish nem tudott pontot
szerezni. A csapat a 10. helyet szerezte meg a bajnokságban.
A következő évben a BAR-Hondától leszerződtették O. Panist és a CART
sorozat bajnokát C.da Mattát. A TF1 16 pontot gyűjtve nyolcadik lett a
sorozatban.
2003-ban a Renaultnál dolgozó
Mike Gascoyne-t leszerződtették műszaki vezetőnek. 2004-ben már a jó
eredményeket várták, ám az autó tervezése
rosszul
sikerült, ezért a Német futamtól új karosszériát kapott az autó.
Ugyanez a futam volt da Matta utolsó versenye, mivel gyenge
teljesítménye miatt menesztették. Helyére a tesztpilóta Ricardo Zonta
ülhetett be. 2005-re leszerződtették Jarno Trullit aki közös
megegyezéssel év közben távozott a Renaultól, ezért az utolsó három
versenyen felváltva ült be Panis és Zonta helyére. A csapat ugyancsak a
nyolcadik helyet szerezte meg a végelszámolásban. Idén szinte biztos,
hogy jobbak lesznek. A Maláj GP-n Trulli megszerezte a Toyota első
dobogós helyezését.